بخش های اصلی

آموزش بازاریابی محتوا

آموزش بازاریابی محتوا – رسانه های اجتماعی

امروزه ترویج رسانه های اجتماعی بخشی ضروری از هر استراتژی بازاریابی محتواست. رسانه های اجتماعی دارای جنبه های بازاریابیِ B2B و B2C هستن و کانال های اجتماعیِ زیادی را تحت پوشش قرار میدن، مثل شبکه های به اشتراک گذاری اجتماعی، کانال های ویدیویی، سایت های به اشتراک گذاری عکس، انجمن های آنلاین و ... .

در میان کانال های اجتماعی مختلف برخی از آن ها محبوب تر هستن، مثل فیسبوک، توییتر، یوتیوب، Vimeo، اینستاگرام، Flickr، Pinterest و Quora. با این حال، تمام این شبکه ها با هم فرق می کنن. در ادامه جزئیات این شبکه ها را بررسی می کنیم.

فیسبوک و توییتر

فیسبوک و توییتر اولین کانال های شبکه های اجتماعی هستن. فیسبوک با بیش از یک بیلیون کاربر، بیش تر توسط مشتری ها استفاده میشه. توییتر یکی دیگه از ابزارهاییِه که برای زمان هایی که بخواین به مشتری ها دسترسی داشته باشین کاملاً کارآمد و مفیده. در ادامه نحوه ی بهینه سازی این کانال ها را بررسی می کنیم:

  •  محتوا های کوتاه و جالبی مثل پیام های جذاب یا عکس های قابل به اشتراک گذاری، به اشتراک بذارین.
  •  رقابت های پست گذاری را در نظر داشته باشین.
  •  همیشه از هَشتَگ ها، سخاوتمندانه و مرتبط با موضوع استفاده کنین.
  •  رویدادهای صنعتی، عکس های ویرایش شده، نقل قول های جالب و هر چیزی که فکر می کنین به درد مخاطبان تان می خوره را پوشش بدین.

یوتیوب و Vimeo

یوتیوب و Vimeo، کانال های ویدیویی هستن که می توانید ویدیوها را بصورت آنلاین در آن­ها ذخیره کنین به این ترتیب مردم می توانند این ویدیوها را در وب سایت یا وبلاگ های شان تعبیه کنن. در ادامه نحوه ی بهینه سازی کسب و کار با استفاده از این کانال ها را بررسی می کنیم:

  •  اگه میخواین افراد زیادی ویدیوها را به اشتراک بذارن، به ویدیوها مجوز تعبیه شدن بدین.
  • ویدیوهای کوتاه بسازین که برعکس ویدیوی های 10 دقیقه ای با داستان های طولانی، قطعه های کوتاهی از صحنه ها را در 1 یا 2 دقیقه کنار هم قرار داده و نمایش بدن.
  •  ویدیوها را راجع به مشتر ی­ها و مشکلات شان بسازین نه راجع به شرکت.

اینستاگرام و Flicker

اینستاگرام و Flicker برجسته ترین سایت های به اشتراک گذاری در اینترنت هستن. در ادامه نحوه ی استفاده از این کانال ها در بازاریابی محتوا را بررسی می کنیم:

  •  با لینک دهی به دکمه هایِ CTA مرتبط در تصاویر و عکس ها، ترافیک زیادی را به سمت سایت هدایت کنین.
  • فقط محتواهای رسمی را به اشتراک نذارین، از عکس هایی که به بِرَند شما شخصیت میدن هم استفاده کنین. مثل نوعی از عکس های "پشت صحنه ی" شرکت تان.
  •  از فالورها (followers) بخواین که عکس هایی برای مسابقه ارسال کنن تا جامعه­تان قوی­تر بشه.

Pinterest  و  Quora

Pinterest  و  Quora اساساً جوامعی آنلاین هستن و امروزه یکی از بزرگ­ترین جوامع محسوب میشن. در ادامه نحوه­ی استفاده از این کانال­ها را توضیح بررسی می­کنیم:

با Pinterest   فقط عکس و تصویر پست نمی­کنین، بلکه می­توانید ویدیوها و landing pageها را هم پین کنین، بنابراین مشتری­ها به تعامل با محتوای اصلی وب­سایت­تان تشویق میشن.

Quora کلاً راجع به پرسیدن سؤال­های درست و دادن پاسخ­های صحیح به این سؤال­هاست. باید موضوعات و مردمی که می­توانند مشتری­های شما را برای خرید محصول یا سرویس شما تحت تأثیر قرار بدن را هم follow کنین.

مزایای استفاده از کانال­های اجتماعی

انفجار رسانه­ای اجتماعی در دهه­ی گذشته، روش برقراری ارتباط با یکدیگر بصورت آنلاین را تغییر داده. همچنین روش برقراری ارتباط کسب کارها با مشتری­ها را هم تغییر داده. در نتیجه بازاریابی شبکه­های اجتماعی به روش­های زیادی به کسب و کارتان کمک می­کنه، مثل:

  •  به رسمیت شناخته شدن و محبوب شدن برند در میان مشتری­های بالقوه.
  •  هدایت ترافیک به وب­سایت شما، که این خود می­تواند منجر به فروش بشه.
  • برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط، زمینه­ای برای نقش­آفرینی ایجاد می­کنه تا حتی اگه توی رتبه­بندی موتورهای جستجو هم نباشن، باز هم بتوانند مشتری جذب کنن.
  •  این امکان را به شما میده تا مستقیماً با مشتری­ها ارتباط برقرار کنین و مشکلات آن­ها را بهتر درک کنین.

مبحث آموزشی

آموزش بازاریابی محتوا

Learn Content Marketing

سرفصل ها

پرســیدن سؤال جدید

سؤال های تخصصی خود را از ما بپرسید

تبلیغات

دنبال کردن تلگرام کانال سافت اسکیل

https://telegram.me/softskill_ir

عملیات کاربران

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد