بخش های اصلی

بهینه سازی نرخ تبدیل

بهینه‌سازی نرخ تبدیل – صفحه فرود (Landing Page)

در این بخش، بصورت کامل راجع به این که landing page چیه و چه کاربردی داره بحث می کنیم و یک landing page هم ایجاد می کنیم.

landing page چیه؟

landing page، به صفحه ای میگن که بازدیدکننده از طریق کانالی به آن هدایت شده باشه. برای نمونه، شخصی بعد از کلیک روی یک تبلیغات پولی، به وارد صفحه ای میشه. به این صفحه landing page میگن. این صفحه، صرف نظر از دسته بندی که به آن تعلق داره، نقطه ی ورودی برای وب سایت هاست. هنگام بازاریابیِ یک کمپینِ خاص، باید landing page خوب و اختصاصی ایجاد کنیم. این صفحه به تبدیلات و تعامل خریداران بالقوه قبل از تبدیل شدن، کمک می کنه.

بیشتر مردم، صفحه ی اصلی و landing page را با هم اشتباه میگیرن. صفحه ی اصلی برای ارائه ی ساختار کلیِ کسب و کار طراحی میشه. این صفحه همراه با عکس ها و لینک هایی بارگذاری میشه که از برند شما حمایت می کنن و بازدید کننده را به صفحه های داخلی تر هدایت می کنن، و اساساً راهرویی برای عبور هستن. با این حال landing pageها برای اهداف خاص در نظر گرفته شدن.

معمولاً landing pageها دو نوع هستن:

  • landing pageهای نسل راهنما
  • landing page کلیک شدنی

landing pageهای نسل راهنما بهمراه یک فرمِ راهنما طراحی شده اند. وقتی کاربر به این صفحه ها میره، اولین کاری که باید بکنه، پر کردن فرمِ راهنماست.

تمام شرکت های تجارت الکترونیک از کلیک کردن از طریق landing pageها استفاده می کنن. کاربر به صفحه ی محصولات میره ولی این صفحه به تنهایی عملیات را تکمیل نمی کنه. کاربر باید برای تکمیل و اتمام عملیات، به صفحه ی پرداخت بره.

ضرورتِ landing pageها

معمولاً دوست داریم لحظه ای که کاربر وارد صفحه میشه، فوراً تبدیلش کنیم. ولی همیشه یا بهتره بگیم اکثر اوقات، این اتفاق نمی افته. کاربرها با اولین ورود و بدون جستجوی وب سایت برای محصول مشابه، خرید نمی کنن. در چنین مواردی landing pageها مناسب هستن. باید به اطلاعات تماس بازدید کننده دسترسی داشته باشین و این اطلاعات را به خط فروشِ funnel اضافه کنین. وقتی اطلاعات کاربر را داشته باشین، می توانید برای ارتقای فروش، برایش ایمیل، بروشور، معاملات بزرگ و ... را ارسال کنین. داشتن landing pageهای بیش تر، فروش تان را تا 50% افزایش میده.

ایجاد landing pageها

هنگام طراحی landing pageها، خودتان را جای مشتری بذارین. از هدف کسب و کار و نوع مخاطبان و نیازشان، مطلع باشین. مشتریان چه عکس العملی نسبت به صفحه تان خواهند داشت. عملیاتی بر اساس عکس العمل آن ها تنظیم و طراحی کنین. landing page را با به شکل مجانی و راحت، جهت هدایت مشتری، طراحی کنین، آن را قانع کننده، جذاب، پر از اطلاعات و همچنین طوری که خواندن آن راحت باشه، طراحی کنین. از محتواهای با کیفیت و هدفمند به همراه کلمات کلیدی استفاده کنین.

نکاتِ landing page:

  • در ابتدای صفحه استفاده میشه. بازدیدکنند ه ها برای یافتن دکمه های عملیاتی، صفحه را اسکرول نمی کنن.
  • حاوی عکس و ویدیو است.
  • حاوی یک دکمه ی قابلِ فوکوسِ CTA (فراخوان عملیات) است.
  • برای CTAتان از عناوین مرتبط استفاده کنین.
  • آن را کمتر شلوغ و بهم ریخته کنین.
  • حاوی پیشنهادات و موضوعات ارزشمندِه.
  • حاوی تصدیق نامه ها و دیگر اثبات های اجتماعی برای اعتبار بخشیدن به وب سایتِه.
  • تأییدِ ارتباط (third-party) را برجسته می کنه. مهرِ اعتمادِ برند برای بررسی اعتماد سایت تان است.

landing page SEO

بهینه سازی موتور جستجوی صفحه باید به روشی مناسب انجام بشه. تگ عنوان هم مثل محتوا باید با استفاده از کلمات کلیدی بهینه سازی بشه. همچنین برای دستیابی به نتایج بهتر، باید لینک های برگشت و لینک های داخلی صفحه وجود داشته باشن. راه دیگه، بهینه سازی تگ های Heading (سرتیتر)هاست.

طراحی landing page

در landing page، طراحی نقش مهمی داره. باید جستجوی مناسبی در رابطه با رقیبان انجام بشه. دکمه ی CTA (فراخوان عملیات) باید ابتدای صفحه قرار بگیره. اگه landing page، فُرم داشته باشه، باید در ابتدای landing page قرار بگیره.

تست A/B

وقتی در تصمیم گیری میان دو طرح مختلف برای landing page سردرگم میشین، استفاده از تستِ A/B در حل مشکل به شما کمک خواهد کرد و فرصت جدیدی برای بهبود landing page فراهم خواهد کرد.

بهینه سازی فیلدهای landing page

اگه یک فرم، تعداد زیادی فیلد داره، اولین کاری که می کنین، فرم را بهینه سازی کنین. فیلدهای غیرضروری را از فرم حذف کنین. کاری کنین که خواندن فرم ساده و راحت بشه، به این ترتیب ممکنه نرخ تعداد کسانی که فرم را کامل می کنن، بیش تر بشه.

بهینه سازی دکمه ی CAT (فرخوان عملیات)

با تغییر اندازه، متن، رنگ یا مکان این دکمه، آن را بهینه سازی کنین. اگه این مورد را در این نوع دکمه ارتقا بدیم، نرخ تبدیل باید بیش تر بشه.

از موارد زیر اجتناب کنین:

  • دروغ گفتن به مشتری ها.
  • استفاده از فرم ها و دکمه های غیرضروری.
  • استفاده از پاپ آپ های خسته کننده.
  • موزیک خودکار که بصورت خود به خود پخش میشه.

همیشه داده ها را تجزیه و تحلیل کنین. این امر باعث میشه که بفهمید که بهینه هستن یا نه. اگه تعداد ارقام تان بیش تر بشه، در مسیرِ درست بهینه سازی هستین. اگه اینطور نباشه، دوباره تمرکز کنین. دوباره تمام مراحل را بررسی کنین تا مشکل را پیدا کنین و سعی کنین که آن را برطرف کنین.

مبحث آموزشی

بهینه سازی نرخ تبدیل

Conversion Rate Optimization

پرســیدن سؤال جدید

سؤال های تخصصی خود را از ما بپرسید

تبلیغات

دنبال کردن تلگرام کانال سافت اسکیل

https://telegram.me/softskill_ir

آخرین مقالات

عملیات کاربران

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد