آموزش بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال – محتوا

بازاریابی محتوا یک رویکرد بازاریابی استراتژیک بوده و متمرکز بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و باثبات جهت جذب و ماندگاری مخاطبانِ مشخص و از پیش تعریف شد‌ست. بازاریابی محتوا در نهایت منجر به اعمال سودآور مشتری ها می شود.

content pyramid

بازاریابی محتوا یک اصطلاح چتریِه که مجموعه ای از استراتژی ها، تکنیک ها و تاکتیک ها را با استفاده از محتوای مرتبط برای خدمت رسانی، جذب، تبدیل، ماندگار کردن و راضی کردن مخاطبان جهت تحقق بخشیدن اهداف کسب و کار و مشتری ها پوشش میده. محتوا، از وبلاگ‌ها، پادکست ها، ویدیو و سایت های رسانه های اجتماعی بعنوان اهرم استفاده می کنه. امروزه بازاریابی دیجیتال روشیِه که توسط 86% از کسب و کارهای امروزی استفاده میشه. با این حال، یافتن روش بازاریابی محتوای مؤثر خیلی ساده نیست.

اهداف بازاریابی محتوا

با توجه به این واقعیت که محتوا تقریباً در تمام تکنیک ها و  تاکتیک های بازاریابی نقشی ایفا می کنه، هدفی وجود نداره که با استفاده از محتوا برآورده نشه. با این حال از دید بازاریابی محتوا، میبینیم که بازاریاب ها روی برخی اهداف کلیدی متمرکز هستن، مثل:

  •  اطلاع رسانی برند
  •  تولیدات هدایتی
  •  جذب کردن
  •  فروش ها
  •  ارتقای تبلیغ‌ها
  •  حفظ و وفاداری مشتری
  •  تبلیغ برای مشتری ها
  •  افزایش فروش و فروش همگانی

از آن جایی که این موارد اهداف معمولی هستن که در تحقیقات بازاریابی محتوا مشخص میشن، به خارج از محدوده فکر کنین و ببینین که اهداف "مخاطبانتان" چه چیزهایی هستن.

شروع بازاریابی محتوا

در ادامه خلاصه ای از دستورالعمل هایی که برای شروع بازاریابی محتوا باید از آن ها پیروی کنین را میبینین:

  • ابتدا دلیلی برای شروع بازاریابی محتوا پیدا کنین. دانستن دلیل و هدف خیلی مهمِه. تا چند سال آینده مردم میگن که بازاریابی محتوا جواب نمیده؛ مثل شبکه های اجتماعی: مردم میگن که این روش جواب نمیده چون اغلب یادشان میره که در درجه ی اول میخوان شبکه های اجتماعی برای چه چیزی و برای چه کسانی جواب بده.
  • مردم مختلف، انواع مشتری ها و دیدگاه های مورد نیازتان را بشناسین. از "عملی" که مشتری ها انجام میدن، چیزی که میخوان و نحوه ی استفاده آن ها از محتوای‌تان، آگاه باشین.
  • یک کار را دوباره از اول انجام ندین. قبل از این که در مورد محتوای جدید رؤیاپردازی کنین، ببینین در حال حاضر چه چیزهایی دارین. اغلب بهترین محتوا برای مشتری ها و کسب و کار، در ذهن مشتری ها و افرادی که در کسب و کار شما هستن وجود داره. تنها کاری که باید بکنین اینه که این محتواها را به روشی که همه آن را بفهمن، ارائه بدین.
  •  وقتی متوجه شدین که چه محتواهایی دارین، احتیاجات تان را مشخص کنین.
  • حالا زمان آن رسیده که محتوا را سازمان دهی کنین و بهترین فرمت ها و کانال ها را بررسی کنین. فرمت های مختلف محتوایی که مشتریان بالقوه ی شما از آن ها استفاه می کنن را بشناسین، با این کار نکته ها و ترفند های خوبی یاد می گیرین و می توانید با استفاده از آن ها از "جذب کننده" بودن محتوا اطمینان حاصل کنین. محتوا را در انواع کانال هایی که فکر می کنین بهترین دریافت کننده را خواهند داشت، قرار بدین.
  • زمان آن رسیده که از دیده شدن و مورد استفاده قرار گرفتن محتوا اطمینان حاصل کنین! ببنین که تمام انرژی که صرف کردین، جواب میده یا نه؟ تبلیغ، برقراری ارتباط، جذاب بودن.
  • در نهایت، بطور مداوم، تست کنین، بسنجین و بهینه سازی کنین. انواع مختلف محتوا را امتحان کنین. تجزیه و تحلیل ها را بررسی کنین. بر هزینه ها نظارت کنین و همیشه خودتان را تطبیق دهید.
در صورتی که سوال و یا نظری دارید، از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

شما چه نظر و یا سوالی درباره این نوشته دارید؟

مبحث آموزشی

آموزش بازاریابی دیجیتال

Learn Digital Marketing

پرســیدن سؤال جدید

سؤال های تخصصی خود را از ما بپرسید

دنبال کردن تلگرام کانال سافت اسکیل

https://telegram.me/softskill_ir

عملیات کاربران

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

کلیک کنید و سوالات خود را از ما بپرسید
لطفا فرم سوال را پر کنید

سوال شما با موفقیت ثبت شد. برای اینکه بتوانیم به شما اطلاع رسانی کنیم، موارد زیر را وارد کنید:

لطفا چند لحظه منتظر بمانید ...