آموزش بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال – CRO

CRO مخفف بهینه سازی نرخ تبدیل هستش. هدف نهایی وب سایت شما هرچه باشه، تبدیل، یک پایان موفقیت آمیز برای آن هدف خواهد بود. CRO روند بهینه سازی سایت جهت افزایش احتمال این که عملی را به پایان برسد، است.

برای آموزش کامل دوره CRO می توانید به مجموعه آموزش بهینه سازی نرخ تبدیل در سافت اسکیل مراجعه کنید.

نرخ تبدیل، یک متریک کلیدی در تجارت الکترونیکِه، چون درصد کل ترافیکی از سایتِه که هدف خاصی را تا پایان به انجام رسانده . هر چه این نرخ بالاتر باشه، بهتره.

conversion rate

وقتی مشخص کردین که چه نوع تبدیلاتی را میخواین پیگیری کنین، می توانید نرخ تبدیلات را محاسبه کنین.

فرض می کنیم، فروش را بعنوانِ "تبدیل" در نظر گرفتین. تا زمانی که تعداد افراد هدایت شده ای که بدست میارین را به همراه تعداد فروش های انجام شده (تبدیلات) را پیگیری می کنین، می توانید نرخ تبدیلات را محاسبه کنین.

$$نرخ تبدیل = /فاکتور{تعداد کل فروش ها}{تعداد افراد هدایت شده}/100 با$$

اگه از میزان افراد هدایت شده اطلاع داشته باشین، می توانید تعیین کنین که هر ماه چه تعداد افراد هدایت شده برای حفظ کسب و کار نیاز دارین و چقدر باید برای تبلیغات هزینه کنین. چه از تبلیغات کلیکی (PPC) استفاده کنین، چه از یکی از انواع از تبلیغات های آنلاین مثل mailerها یا تبلیغ های چاپی، در هر حال روش درستی انتخاب کردین.

CRO چیه؟

بهینه سازی نرخ تبدیل یعنی:

  •  یک رویکرد ساختاری و سیستماتیک برای بهبود کارایی وب سایت.
  •  اطلاع رسانی از بینش – خصوصاً تجزیه و تحلیل ها و بازخورد کاربر.
  •  توسط اهداف و احتیاجات منحصر به فرد (KPIs) تعریف شده.
  •  ترافیکی که در حال حاضر دارین را گرفته و بیش ترِ آن را میسازه.

CRO شامل چه مواردی نمیشه

بهینه سازی نرخ تبدیل شامل موارد زیر نمیشه:

  • بر پایه ی حدسیات، عواطف یا کارهایی که دیگران انجام میدن.
  • توسط شخصی که بالاترین هزینه را پرداخت کرده هدایت نمیشه.
  • CRO، گرفتن بیش ترین تعداد افراد ممکن بدون در نظر گرفتن کیفیت توجهات، نیست.

چرا شرکت ها از CRO استفاده می کنن؟

CRO در بهبود تأثیرگذاری فرایندهای اساسی، نقش مهمی ایفا میکنه. در ادامه راجع به پرکاربردترین حوزه هایی که شرکت ها حول آن ها CRO را ارزیابی می کنن، توضیح میدیم.

  • تستِ A/B – تستِ A/B چیه؟ در شرایط اولیه، دو landing page مختلف را راه اندازی می کنین که هر کدام عناصر متفاوتی دارن. وب سایت، ورژنِ “A”یِ این صفحه ها را به نیمی از ترافیک و ورژن “B” را به نیم دیگر نمایش میده. سپس می توانید ببینین که تغییر در یک CTA می تواند تغییری در نرخ تبدیلات ایجاد کنه یا نه.
  • تجزیه و تحلیل تجربه ی مشتری – مشتری ها چطور از مرحله ی اطلاع از بِرند تجاری پیشرفت کرده و به مرحله ی خرید میرسن؟ به این مورد Funnel تبدیل هم گفته میشه.
  • تجزیه و تحلیل های سبد خرید – بررسی علت چک نشدن آیتمی که به سبد خرید اضافه شده.
  • تقسیم بندی – تقسیم بندی نشان دهنده ی رویکردِ گروه بندی مشتری ها و مشتری های آتی برای دریافت ارتباطات و پیشنهادات مرتبط، جهت دست یابی به نرخ پاسخ بهتر به این ارتباطاتِه.

بعلاوه، cro برای بهینه سازی کپی، نظرسنجی های آنلاین و بازخورد مشتری ها هم استفاده میشه.

در صورتی که سوال و یا نظری دارید، از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

شما چه نظر و یا سوالی درباره این نوشته دارید؟

مبحث آموزشی

آموزش بازاریابی دیجیتال

Learn Digital Marketing

پرســیدن سؤال جدید

سؤال های تخصصی خود را از ما بپرسید

دنبال کردن تلگرام کانال سافت اسکیل

https://telegram.me/softskill_ir

عملیات کاربران

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

کلیک کنید و سوالات خود را از ما بپرسید
لطفا فرم سوال را پر کنید

سوال شما با موفقیت ثبت شد. برای اینکه بتوانیم به شما اطلاع رسانی کنیم، موارد زیر را وارد کنید:

لطفا چند لحظه منتظر بمانید ...