آموزش بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال – ایمیل

به عبارت جامع تر، هر ایمیلی که به مشتری فعلی یا احتمالی فرستاده میشه، بازاریابی ایمیل اس. معمولا بازاریابی ایمیل از ایمیل ها برای فرستادن تبلیغات، درخواست کسب و کار یا درخواست فروش یا درخواست کمک های مالی استفاده می کنه.

تمام ارتباطات ایمیلی، که به ایجاد وفاداری و اعتماد مشتری به محصول، شرکت یا شناخت برند کمک کنه، بعنوان بازاریابی ایمیل درنظر گرفته میشه. برای نمونه، مثل وقتی که شرکت با استفاده از ایمیل الکتریکی و عمدتاً در قالب تبلیغات، درخواست برای کسب و کار یا فروش یا درخواست کمک مالی، یک پیام تجاری به گروهی از مردم میفرسته.

بازاریابی ایمیل روشی مؤثر برای در تماس بودن با مشتری ها و در عین حال تبلیغ و ترویج کسب و کارِه. با انجام این کار می توانید به سادگی و به سرعت بدون نیاز به مقدار زیادی فضای چاپی، تلویزیونی، یا زمان رادیویی یا هزینه های بالای تولیدات، به اهداف بازاریابی برسین.

target markets

بعلاوه وقتی از نرم افزار بازاریابی ایمیل استفاده می کنین می توانید لیست ایمیل هایی که بر اساس فاکتورهای مختلفی بخش بندی شدند(مثل میزان زمانی که آدرس ها در لیست بودن، لایک ها و دیس لایک های مشتری ها، اعمال انجام شده و دیگر معیارهای مهم) را نگه داری کنین. ایمیل ها، بعد از این که ایجاد شدن، برای افراد مشخص و هدفمندی از لیست فرستاده می شن و جزئیات اطلاعات شخصی ایمیلی که به آن احتیاج دارن یا درخواست کردن را ارائه میده.

بازاریابی ایمیل توسط موارد زیر قابل انجام هستش:

  •  خبرنامه های ایمیل
  •  دایجست ها (Digests)
  •  ایمیل های اختصاصی
  •  ارتقای هدایت
  •  ایمیل های اسپانسر شده
  •  ایمیل های معاملاتی

ایمیل های خبرنامه

مزایای ایمیل های خبرنامه بشرح زیر هستن:

  • این ایمیل ها، اطلاع رسانی برند را گسترش میدن. با ایجاد ارتباطات ماندگار با مشترکان ایمیل، این امکان را به شما میدن تا برندتان را با حسی مثبت بشناسانین.
  •  این ایمیل ها می توانند از محتوای موجود استفاده کنن. بیشتر شرکت ها خلاصه ی سریعی از پست های محبوب وبلاگ ها را ایجاد می کنن و آن ها را به مقاله های خبرنامه ها، لینک می کنن.
  •  این ایمیل ها به شما در زمینه ی استفاده از انواع مختلف محتوایی که ممکنه برای سازمان تان مهم باشه، آزادی کامل میدن.

news letter

دایجست ها

دایجست ها بطورکلی نسبت به خبرنامه ها راحت تر استفاده میشن چون از لینک و لیست تشکیل میشن. یک آپشن محبوب در این زمینه، blog digest است که اطلاعیه هایی راجع به مقاله هایی که در طول یک چارچوب زمانی مشخص منتشر کردین جمع آوری کرده و ایمیلی به همراه تعدادی لینک منتشر می کنه.

return path

ایمیل های اختصاصی

ایمیل های اختصاصی، بعنوان ایمیل های مستقل هم شناخته میشن و حاوی اطلاعاتی راجع به یک پیشنهاد هستن. برای نمونه، می توانید از ایمیل اختصاصی برای اطلاع رسانی به مخاطبان هدفمند راجع به whitepaper جدیدی که منتشر کردین استفاده کنین یا از مخاطبان دعوت کنین تا در رویدادی که میزبانش هستین، شرکت کنن. ایمیل های اختصاصی، برعکس خبرنامه ها برای جداسازی بلاک های مختلف متنی و اولویت بندی اطلاعات نیازی به عناصر گرافیکی ندارن.

ارتقای هدایت

مفهوم ارتقای هدایت، شامل معرفی یک مجموعه ی بسیار مرتبط از ایمیل هایِه که شامل محتوای مفید و هدفی منسجم هستن. ارتقای هدایت، زمان دار، اتوماتیک و معمولاً همراه با سرمایه گذاری مالی پایین است.

ایمیل های اسپانسر شده

اگر می خواین به مخاطبانی کاملاً جدید هسن، دست پیدا کنین و آگهی های جدید تولید کنین باید از این نوع ایمیل ها استفاده کنین. با استفاده از این ایمیل ها برای گنجاندن کپی تان در خبرنامه ی یکی دیگر از فروشنده ها یا ارسال اختصاصی، هزینه پرداخت میکنین.

ایمیل های تبادلاتی

ایمیل های تبادلاتی پیام هایی هستن که عمل خاصی که مخاطبان انجام میدن را هدف قرار میدن و این تبادلات را به آن ها میدهند تا بتوانند آن عمل را تکمیل کنن. برای نمونه اگه بخواین برای یک webiner ثبت نام کنین، باید یک فرم پر کنین، بعد از انجام این کار یک ایمیل تبادلاتی (تشکر) دریافت می کنین که اطلاعات لاگین را به منظور join شدن به شما ارائه میده.

ایمیل های تبادلاتی پیام هایی هستن که از سایت های تجاری دریافت می کنین مثل Amazon که با این ایمیل ها سفارش را تأیید کرده و اطلاعات حمل و نقل و جزئیات دیگه را به شما ارائه میدن. بزرگ ترین مزیت ایمیل های تبادلاتی اینه که نرخ کلیک بالایی (CTR) دارن.

transactional emails

MailChimp, Constant Contact و MyEmma نمونه ای از سرویس های بازاریابی ایمیل محبوب هستن.

در صورتی که سوال و یا نظری دارید، از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

شما چه نظر و یا سوالی درباره این نوشته دارید؟

مبحث آموزشی

آموزش بازاریابی دیجیتال

Learn Digital Marketing

پرســیدن سؤال جدید

سؤال های تخصصی خود را از ما بپرسید

دنبال کردن تلگرام کانال سافت اسکیل

https://telegram.me/softskill_ir

عملیات کاربران

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

کلیک کنید و سوالات خود را از ما بپرسید
لطفا فرم سوال را پر کنید

سوال شما با موفقیت ثبت شد. برای اینکه بتوانیم به شما اطلاع رسانی کنیم، موارد زیر را وارد کنید:

لطفا چند لحظه منتظر بمانید ...