آموزش بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال – فیسبوک

فیسبوک 1.28 کاربر فعال داره و در حال حاضر بزرگترین شبکه ی اجتماعی هستش، که احتمال دیده شدن برندها را تا حد خیلی زیادی بالا میبره.

facebook page

صفحه ی فیسبوک شما، کسب و کارتان را میسازه:

  • قابل کشف شدن – وقتی مردم فیسبوک را جستجو می کنن می توانند شما را پیدا کنن.
  • برقراری ارتباط – داشتن مکالمه های دو نفره با مشتری هایی که صفحه های تان را لایک می کنن، پست های تان را می خوانن و آن ها را با دوستان شان به اشتراک میذارن (وقتی از پست های به اشتراک گذاشته بازدید میشه؛ علامتی روی آن ها ظاهر میشه که دیده شدن پست را تأیید میکنه).
  • به موقع و به جا بودن – صفحه ی شما به شما کمک می کنه تا با انتشار پیام های متناسب با نیازها و علایق مردم، به گروه های بزرگی از مردم دست پیدا کنین.
  • روشنگری – اطلاعات تجزیه و تحلیل صفحه، شناخت و درک عمیقی از مشتری ها و فعالیت های بازاریابی را در اختیارتان قرار میده.

شروع بازاریابی فیسبوک

آماده ی هستین شروع کنین؟ از مراحل زیر پیروی کنین!

مرحله ی 1: تنظیم اهداف

هر استراتژی با اهدافی شروع میشه. بیرون از صفحه ی فیسبوک چه میخواین؟ فروش، پاسخ واضحی برای این سؤالِه ولی اهداف ثانویه ای هم وجود دارن که به فروش منجر میشن.

به برخی از اهداف بازاریابی فیسبوک بعنوان هنر طرح ریزی توجه کنین:

  • افزایش کلی دیده شدن و اطلاع رسانی.
  • ایجاد یک جامعه ی وفادار و مشغول.
  • اثبات اقتدار و نمایش موردی دانش ها.

مرحله ی 2: تحقیق

تحقیقات فیسبوک شامل حوزه های زیرِه:

  • مخاطبان و جایی که وقت شان را می گذرانند را بشناسین.
  • در مورد رقیب ها یتان تحقیق کنین و ببینین چه چیزهایی برای آن ها جواب میده.
  • جدیدترین تکنیک ها را یاد بگیرین. اطمینان حاصل کنین که از اخرین تکنیک های مؤثر فیسبوک اطلاع دارین. با تمایلات و خواسته ها همگام باشین تا چیزهایی که در کار دیگران خوب عمل کردن را بشناسین.

مرحله ی 3: تجربیات فیسبوک را طراحی کنین

حالا که اهداف را تنظیم کردین، باید در پشت صحنه ی اهداف کار کنین تا نحوه ی رسیدن به آن ها را تعیین کنین.

  • یک تقویم ایجاد کنین. نقشه ی فعالیت های طولانی مدت و طرح بازاریابی را در مسیری که اهداف و نتایج را برآورده کنن، بکشین. همچنین مشخص کنین که باید در چه مواقعی و چه طور با بخش های اثرگذار کلیدی تعامل داشته باشین.

مرحله ی 4: سنجش پیشرفت

زمانی هم برای بررسی روند کار انجام شده در فیسبوک بذارین تا ببینین کار بازاریابی تان جواب داده یا نه. با نحوه ی کار بینش فیسبوک آشنا بشین تا بفهمین چه پست هایی برای کار شما جواب میدن.

در صورتی که سوال و یا نظری دارید، از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

شما چه نظر و یا سوالی درباره این نوشته دارید؟

مبحث آموزشی

آموزش بازاریابی دیجیتال

Learn Digital Marketing

پرســیدن سؤال جدید

سؤال های تخصصی خود را از ما بپرسید

دنبال کردن تلگرام کانال سافت اسکیل

https://telegram.me/softskill_ir

عملیات کاربران

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

کلیک کنید و سوالات خود را از ما بپرسید
لطفا فرم سوال را پر کنید

سوال شما با موفقیت ثبت شد. برای اینکه بتوانیم به شما اطلاع رسانی کنیم، موارد زیر را وارد کنید:

لطفا چند لحظه منتظر بمانید ...