آموزش بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال – Google Adwords

Google Adwords بازاریِه که شرکت ها برای دست یافتن به رتبه بندی بالا از طریق نتایج جستجوی ارگانیک و براساس کلمه های کلیدی به آن پول پرداخت می کنن.

با Google Adwords، در اصل برندتان را بر اساس کلمه های کلیدی ترویج میدین. کلمه ی کلیدی، کلمه یا عبارتیِه که کاربری که تبلیغات را میبینه، آن را جستجو میکنه. تبلیغات فقط برای کلمه های کلیدی که انتخاب می کنین نمایش داده میشن.

گوگل کلیک هایی که روی تبلیغات ها میشن را حساب می کنه و برای هر کلیک هزینه ای از شما میگیره؛ گوگل تأثیرات را هم حساب می کنه، که عددیِه که نشان دهنده ی اینه که تبلیغ، اغلب چند وقت یک بار هنگام جستجوی کلمات کلیدی توسط کاربران دیده میشه.

اگه تعداد کلیک های انجام شده را تقسیم بر تعداد تأثیرات کنین، نرخ کلیک یا CTR بدست میاد. این مقدار، درصد کاربرانیِه که از طریق کلیک کردن روی آگهی شما به صفحه ی تبلیغاتی شما آمدن.

adwords click

می توانید از Google AdWords برای حراج خانه هم استفاده کنین. برای این کار باید بودجه و پیشنهادی را مشخص کنین. پیشنهاد مشخص می کنه که برای هر کلیک، چقدر می توانید بپردازید. اگه حداکثر پیشنهاد 2$ باشه، گوگل تبلیغات را فقط به مردم نمایش میده اگه دیگران پیشنهادی بیش تر از میانگین نداده باشن.

گوگل نمیخواد فقط تبلیغاتی را به مردم نشان بده که بالاترین پیشنهاد را دارن– چنین تبلیغاتی ممکنِه حتی افتضاح باشن. گوگل برای کاربران اهمیت زیادی قائلِه و ترجیح میده تبلیغات مرتبط و بهتری که هزینه ی کمتری برایش پرداخت شده را به آن ها ارائه بده.

بنابراین: تبلیغات با کیفیت + پیشنهاد خوب = برنده!

ایجاد حساب کاربریِ Google AdWords

برای ایجاد حساب کاربریِ Google AdWords، به www.adwords.google.com/ برین. در این لینک، حساب کاربری تان را ایجاد کنین و اولین کمپین تان را راه اندازی کنین. در ادامه مراحل انجام این کار را مشاهده می کنین –

مرحله ی 1

نوع و نام کمپین را انتخاب کنین

مرحله ی 2

منطقه ی جغرافیایی که دوست دارین تبلیغ ها در آن جا نمایش داده بشن را انتخاب کنین.

مرحله ی 3

“bid strategy,” را انتخاب کنین و بودجه ی روزانه تان را تنظیم کنین. “Bid strategy” پیش فرض را به “I’ll manually set my bids for clicks” تغییر بدین. این گزینه کنترل بیش تری به شما میده و به شما کمک میکنه تا AdWords را حرفه ای تر یاد بگیرین.

مرحله ی 4

اولین گروهی تبلیغ تان را ایجاد کنین و اولین تبلیغ تان را بنویسین. اگه عنوان تبلیغ حاوی کلمه های کلیدی باشه، افراد بیش تری روی تبلیغ کلیک می کنن. بنابراین در عنوان ها هر جا که امکانش بود از کلمه های کلیدی استفاده کنین.

در این جا محدود به 25 کاراکتر هستین، بنابراین برای برخی از واژه های مورد جستجو باید از اختصارات و یا مترادف های کوتاه تر استفاده کنن. در ادامه ورژن کوتاهِ الگوی آگهی را مشاهده می کنین:

  • عنوان: تا 25 کاراکتر متنی
  • خط دوم: تا 35 کاراکتر
  • خط سوم: تا 35 کاراکتر
  • خط چهارم: URL شما

مرحله ی 5

کلمه های کلیدی تان را در فیلد کلمه های کلیدیِ حساب کاربری تان قرار بدین. در کلمه های کلیدی تان paste کنین. با یک مجموعه شروع کنین و علامت بعلاوه (+)، براکت ها ([]) و نقل قول (" ") را برای دیدن تعداد دقیق جستجوهایی که از هر نوع دریافت می کنین به کار ببرین.

مرحله ی 6

بیش ترین هزینه بازای هر کلیک را مشخص کنین. بیش ترین قیمت بازای هر کلیک را مشخص کنین (به آن “default bid” گفته میشه). این را هم بدانین که هر کلمه ی کلیدی تئوری یک بازار متفاوتِه، به این معنی که هر یک از کلمه های کلیدی اصلی نیاز به قیمت پیشنهادی مخصوص به خودشان دارن. گوگل این امکان را به شما میده تا بعداً برای هر یک از کلمه های کلیدی پیشنهادهای منحصر به فردی را تعیین کنین.

مرحله ی 7

اطلاعات صورت حساب و Voila را وارد کنین!

در صورتی که سوال و یا نظری دارید، از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

شما چه نظر و یا سوالی درباره این نوشته دارید؟

مبحث آموزشی

آموزش بازاریابی دیجیتال

Learn Digital Marketing

پرســیدن سؤال جدید

سؤال های تخصصی خود را از ما بپرسید

دنبال کردن تلگرام کانال سافت اسکیل

https://telegram.me/softskill_ir

عملیات کاربران

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

کلیک کنید و سوالات خود را از ما بپرسید
لطفا فرم سوال را پر کنید

سوال شما با موفقیت ثبت شد. برای اینکه بتوانیم به شما اطلاع رسانی کنیم، موارد زیر را وارد کنید:

لطفا چند لحظه منتظر بمانید ...