آموزش بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال – موبایل

بازاریابی دیجیتال نوعی بازاریابی با دستگاه های موبایل (مثل تلفن های هوشمند) است. بازاریابی دیجیتال مشتریان را به همراه اطلاعات زمان و مکان و همچنین اطلاعات شخصی که مبلغِ محصولات، خدمات و ایده هاست را ارائه میده.

mobile marketing

بازاریابی موبایل شبیه به تبلیغاتیِه که از طریق کانال های الکتریکی مثل متن، گرافیک و پیام های صوتی ارائه میشه.

  •  پیغام رسانی با SMS (پیام رسانی متنی) در حال حاضر پرکاربردترین کانال تحویل برای بازاریابی موبایلِه.
  •  بازاریابی با موتور جستجو دومین کانال پرکاربرد برای این نوع بازاریابیِه و کمپین های مبتنی بر نمایش از آن استفاده می کنند.

کانال های جدید بازاریابی موبایل

قابلیت های گسترش یافته ی دستگاه های موبایل، باعث فعال شدن انواع بازاریابی های تعاملی جدید شده. کانال های بازاریابی جدید به شرح زیر هستند:

  • سرویس های مبتنی بر مکان (LBS) که محدوده ای که کاربر از آن جا متصل شده (منطقه ی جغرافیایی) را تشخیص میدن و پیام های بازاریابی را برای کسب و کارهای آن منطقه ارسال می کنن.
  • کمپین های واقعیِ موبایل گسترش یافته، صفحه نمایش کاربر را با اطلاعات مکانی خاصِ کسب و کار و محصول پوشش می دهند.
  • بارکدهای 2D (دو بعدی) و بارکدهایی که بصورت افقی و عمودی اسکن می شن تا اطلاعات بیش تری را در خود جای دهند. کاربر موبایل می تواند بارکدها را در محیط اسکن کنه تا به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنه.
  • پیام دهیِ GPS شامل پیام های مکانی خاصیِه که کاربر به هنگام وارد شدن به محدوده انتخاب می کنه.

راه های هدایت تبدیلات

به غیر از داشتن یک سایت یا برنامه ی بهینه سازی شده برای موبایل، استراتژی هایی هم هستند که احتمال بهتر شدن تجربه ی کاربر و همچنین افزایش فروش را بیش تر می کنن. در این بخش، چهار روش را برای هدایت توجه هات و تبدیلات توضیح میدیم.

بهینه سازی برای سرعت

کاربران بطور فزاینده ای به خاطر سرعت، و گرفتن اطلاعات، کمک و مشاوره در لحظه به سمت موبایل ها روی آورده اند. بجای این که عمیقا راجع به یک موضوع یا مسئله تحقیق کنن؛ اقدامات سریع انجام میدن و انتظار پاسخ های سریع و آنی دارن.

استفاده از کدهای QR برای ساده سازی تجربه ی کاربر

یکی از راه های ارائه ی سریعِ اطلاعات مرتبط و یکپارچه به کاربران موبایل، استفاده از کدهای QR است. در حالت ایده آل هرچیزی که از کدهایِ QR استفاده کنه، باید بعنوان میانبری برای ارائه ی اطلاعات ارزشمند به مشتری ها و مشتری های بالقوه عمل کنه.

softskill qr

استفاده از بازاریابی فرامحلی (hyoerlocal)

امروزه بیش از هر زمان دیگری، مشتری ها برای دست یافتن به اطلاعات خاص مکانی، به سمت تلفن های هوشمند رفته اند. البته این اطلاعات فقط به اطلاعات محدوده ی شهر محدود نمی شن – بلکه اطلاعات فرامحلی با ریزترین اطلاعات جغرافیایی (مثل محله یا حتی خیابان های خاص) هم شامل این اطلاعات می شن .

hyperlocal

استفاده از بازاریابیِ SMS

برای برقراری ارتباط با مخاطبان در هر حال و در هر مکانی که هستن، از بازاریابیِ SMS استفاده کنین. تعدادی از راه های انجام این کار عبارتند از: پیشنهادهای جذاب، انتشار فروش و رویدادها، یادآوری قرار ملاقات و به اشتراک گذاری نظرسنجی مشتری ها.

sms

در صورتی که سوال و یا نظری دارید، از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

شما چه نظر و یا سوالی درباره این نوشته دارید؟

مبحث آموزشی

آموزش بازاریابی دیجیتال

Learn Digital Marketing

پرســیدن سؤال جدید

سؤال های تخصصی خود را از ما بپرسید

دنبال کردن تلگرام کانال سافت اسکیل

https://telegram.me/softskill_ir

عملیات کاربران

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

کلیک کنید و سوالات خود را از ما بپرسید
لطفا فرم سوال را پر کنید

سوال شما با موفقیت ثبت شد. برای اینکه بتوانیم به شما اطلاع رسانی کنیم، موارد زیر را وارد کنید:

لطفا چند لحظه منتظر بمانید ...