آموزش بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال – معرفی

به عبارت ساده تر بازاریابی دیجیتال، ترویج محصولات یا بِرَند از طریق یک یا تعدادی از روش های رسانه های الکتریکی هستش. بازاریابی دیجیتال اغلب با عنوان های بازاریابی آنلاین، بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی تحت وب شناخته هم میشه.

بازاریابی دیجیتال مدتیِه که رواج پیدا کرده ولی هنوز به خوبی تعریف نشده. معمولاً تصور می کنیم بازاریابی دیجیتال همان بنرهای تبلیغاتی، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و تبلیغات کلیکی هستن. این تعریف، تعریف به شدت محدودیِه، چون بازاریابی دیجیتال شامل، ایمیل، RSS، انتشار گسترده‌ی صوت، انتشار گسترده ی فکس، وبلاگ نویسی، پادکست، streamهای ویدیویی، پیام رسانی متنی بی سیم و پیام های فوریِه. بله! بازاریابی دیجیتال، حوزه ی خیلی گسترده ای داره.

بازاریابی دیجیتال شامل چه چیزهایی نمیشه؟

برای اینکه بصورت دقیق بگیم بازاریابی دیجیتال شامل چه چیزهاییه، ابتدا بهتره بگیم شامل چه چیزهایی نیست که راحت تر به این سؤال پاسخ بدیم. برای نمونه، بازاریابی دیجیتال شامل فرم های سنتی بازاریابی مثل رادیو، تلویزیون، بیلیبوردهای تبیغاتی و تبیغات های چاپ شده نیست چون این موارد بازخورد و گزارشات فوری ندارن.

digital marketing

چرا بازاریابی دیجیتال

یک موتور گزارش گیری و تجزیه و تحلیل در بازاریابی دیجیتال، می تواند داخل یک کمپین لایه بندی بشه و امکان مانیتور کردن و پیگیری کردنِ نحوه ی عملکرد کمپین (مثل این که چه چیزهایی دیده میشن، چقدر دیده میشن، چه مدت دیده میشن و اعمال دیگه ای مثل نرخ پاسخ ها و خریدهای انجام شده) را بصورت زمان واقعی برای سازمان یا برند فراهم کنه.

  • استفاده از بازاریابی دیجیتال در عصر دیجیتال نه تنها این امکان را به برند ها میده تا محصولات و سرویس هایشان را به فروش برسانن بلکه از طریق خدمت رسانیِ 7×24، از کاربر بصورت آنلاین پشتیبانی می کنه و باعث میشه که کاربر احساس کنه که ازش حمایت میشه و براش ارزش گذاری میشه.
  • استفاده از رسانه های اجتماعی در تعاملات بازاریابی دیجیتال این امکان را به برندها میده تا بازخوردهای مثبت و منفی مشتری ها را دریافت کرده و دریابند که چه نوع پلت فرم رسانه ای بهتر برای کسب و کارشان جواب میده.
  • بازاریابی دیجیتال مزایای زیادی برای برندها و کسب کارها داره. امروزه برای مشتری ها ارسال بازخورد‌ راجع به تجربه‌ی استفاده از یک محصول یا برند بصورت آنلاین و از طریق منابع رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها و وب سایت ها رایج و معمولِه.

جای تعجبی نیست که بیلیون ها دلار بازاریابی که پیش تر برای تبلیغات و بازاریابی به روش سنتی خرج میشد، امروزه به سمت کمپین های بازاریابی دیجیتال تغییر مسیر داده و این روند رو به رشد تا زمانی که به اندازه ی وب رشد کنه همینطور ادامه پیدا میکنه.

در صورتی که سوال و یا نظری دارید، از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

شما چه نظر و یا سوالی درباره این نوشته دارید؟

مبحث آموزشی

آموزش بازاریابی دیجیتال

Learn Digital Marketing

پرســیدن سؤال جدید

سؤال های تخصصی خود را از ما بپرسید

دنبال کردن تلگرام کانال سافت اسکیل

https://telegram.me/softskill_ir

عملیات کاربران

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

کلیک کنید و سوالات خود را از ما بپرسید
لطفا فرم سوال را پر کنید

سوال شما با موفقیت ثبت شد. برای اینکه بتوانیم به شما اطلاع رسانی کنیم، موارد زیر را وارد کنید:

لطفا چند لحظه منتظر بمانید ...