آموزش بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال – تبلیغات کلیکی

 تبلیغات کلیکی که به PPC معروفِه، به مدلی از بازاریابی اینترنتی اشاره داره که در آن تبلیغ کننده به ازای تعداد کلیک هایی که روی یک تبلیغ انجام میشه، پول پرداخت می کنه.

تبلیغات کلیکی ($)= هزینه ی تبلیغات ($) ÷ تعداد کلیک هایی که روی تبلیغات ها انجام شده (#)

PPC اساساً روشی برای خرید بازدیدهای سایت شماست نه تلاش برای بدست آوردن بازدیدِ ارگانیک.

تبلیغات موتور جستجو

تبلیغات موتورهای جستجو یکی از محبوب ترین شکل های PPC است. این روش مزیت را در اختیار تبلیغ کننده قرار میده تا وقتی شخصی، کلمه ی کلیدی مرتبط با کسب و کارِ تبلیغ کننده را جستجو می‌کنه، آگهی های گذاشته شده در لینک های اسپانسر شده ی موتورهای جستجو به آن شخص پیشنهاد داده بشه.

برای مثال، اگه روی کلمه ی کلیدی "کلاس های بازاریابی"، پیشنهادی،  قرار داده باشین، ممکنِه چندین تبلیغ در بالای نتایج موتور جستجو نمایش داده بشه. هر بار که روی یک تبلیغ خاص کلیک میشه، یک بازدید کننده به وب سایت هدایت میشه، برای چنین کاری باید مبلغ کمی به موتورهای جستجو پرداخت بشه.

اگه PPC بدرستی کار کنه، هزینه ی پرداختی بی اهمیت میشه چون بازدیدها خیلی بیش تر از هزینه ای که می پردازین ارزش دارن.

مزایای بازاریابیِ PPC

مزیت منحصر به فرد بازاریابی PPC اینه که برای مدیریت کمپین های PPC از شبکه های تبلیغاتی استفاده میشه، فقط به بالاترین پیشنهاد پولی پاداش نمیدن بلکه به تبلیغات های با کیفیت بالا هم پاداش میدن (به این معنی که تبلیغ ها محبوب تر از کاربرها هستن).

  • تبلیغات ها بخاطر عملکرد خوب شان پاداش میگیرن.
  • تبلیغات بهتر، نرخ کلیک بیش تر و هزینه ی کمتری خواهند داشت.
  • بسیاری از بازاریاب ها برای مدیریت کمپین های PPC، Google AdWords را انتخاب می کنن. پلت فرمِ AdWords این امکان را به کسب و کارها میده تا تبلیغاتی ایجاد کنن که در موتور جستجوی گوگل ودیگر تنظیمات گوگل نمایش داده بشه.

فاکتورهای پشت تبلیغاتِ PPC موفق

این که اغلب تبلیغات های PPC شما تا چه اندازه در معرض دید قرار بگیرن، بستگی به کلمات کلیدی و نوع تطبیق هایی که انتخاب می کنین داره. از آن‌جایی‌که برای تعیین میزان موفقیت کمپین PPC که فاکتورهای زیادی وجود داره، می توانید با تمرکز بر موارد زیر، به موفقیت زیادی در این زمینه دست پیدا کنین:

  • کلمه ی کلیدی مرتبط – لیست کلمه های کلیدی PPCیِ مرتبط، گروه های کلمه های کلیدی نزدیک به هم و متن مناسب برای آگهی.
  • کیفیت Landing Page– ایجاد Landing Pageهای بهینه با محتوای جذاب و مرتبط و CTA واضح، متناسب بودن با کوئری های جستجوی خاص.
  • امتیاز کیفیت (Quality Score)– امتیاز کیفیت، نرخ کیفیت و ارتباط کلمه های کلیدی مرتبط، landing pageها و کمپین هایِ PPC گوگل است. تبلیغ کننده هایی که امتیاز کیفیت بالاتری دارن، کلیک های بیش تری را در ازای هزینه ی کمتر دریافت می کنن.

تمام کمپینِ PPC شما حول کلمه های کلیدی ساخت شده و تبلیغ کننده هایِ AdWords موفق تر، لیست کلمه های کلیدیِ PPC را رشد داده و اصلاح می کنن.

در نتیجه، تبلیغاتِ PPC، در موارد زیر فرصت های منحصر به فردی را ارائه میده:

  • رشد پایه مشتری ها – با جستجوگرهایی که بصورت فعال، محصولات و خدمات مشابه شما جستجو می کنن، ارتباط برقرار کنین و با فراهم کردن پیشنهادات مرتبط با نیازهای کوئری جستجوی آن ها، به نیازهایشان پاسخ بدین.
  • تولید آگهی با هزینه ی پایین –تبلیغات کلیکی، وقتی جستجوگرها برای خرید، تحقیق و جستجو می کنن، چشم اندازی به شما میده که می‌توانید با استفاده از آن راهی مؤثر برای آوردن بازدیدکننده های علاقمند به سایت پیدا کنین. بعلاوه، می توانید از الگوریتمی که در ازای ساخت کاربران راضی، تخفیف ایجاد میکنه هم استفاده کنین.
در صورتی که سوال و یا نظری دارید، از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

شما چه نظر و یا سوالی درباره این نوشته دارید؟

مبحث آموزشی

آموزش بازاریابی دیجیتال

Learn Digital Marketing

پرســیدن سؤال جدید

سؤال های تخصصی خود را از ما بپرسید

دنبال کردن تلگرام کانال سافت اسکیل

https://telegram.me/softskill_ir

عملیات کاربران

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

کلیک کنید و سوالات خود را از ما بپرسید
لطفا فرم سوال را پر کنید

سوال شما با موفقیت ثبت شد. برای اینکه بتوانیم به شما اطلاع رسانی کنیم، موارد زیر را وارد کنید:

لطفا چند لحظه منتظر بمانید ...