آموزش بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال – سئو (SEO)

سئو، مخفف بهینه سازی موتور جستجو است. سئو فرآیند ایجاد ترافیک رایگان، ارگانیک یا طبیعی در نتایج جستجو موتورهای جستجو است. Simply put، به عملی گفته میشه که هدفش بهبود رتبه ی موتور جستجو است. Simply put کنترلی ساده و با کیفیت برای وب سایِه.

سئو ممکن است انواع مختلفی از جستجو را مورد هدف قرار بده، مثل جستجوی عکس، جستجوی محلی (local)، جستجوی ویدیو و موتورهای جستجوی اخبار. استفاده از استراتژی سئوی به شما کمک می کند تا وب سایت را در موقعیتی قرار بدین که در بیش تر فرآیندهای خرید یا در زمان هایی که مردم به سایت نیاز دارن، یافت بشه.

خزنده های (Crawlers) موتورهای جستجو

موتورهای جستجوی پیشرو، مثل گوگل، Bing و یاهو! از خزنده ها استفاده می کنن تا صفحه ها را برای یافتن الگوریتم نتایج جستجوی شان پیدا کنند. صفحه هایی که به صفحه های ایندکس گذاری موتور جستجو لینک شده باشن، نیازی به ثبت شدن ندارند، چون بصورت خودکار پیدا میشن.

خزنده ی موتور جستجو هنگام خزیدن در سایت، ممکنِه فاکتورهای مختلفی را بررسی کنه. توجه داشته باشین که تمام صفحه ها توسط موتورهای جستجو ایندکس گذاری نمیشن. فاصله ی صفحه ها از دایرکتوری ریشه ی سایت هم ممکنِه فاکتوری برای خزیده شدن یا خزیده نشدن در صفحه محسوب بشه.

crawlers

نکته های قابل توجه

باید به نکات زیر توجه کنین تا برندتان در موتورهای جستجو در موقعیت خوبی قرار بگیره-

  • موتورهای جستجو سعی می کنند با پیشنهاد دادن وب سایت ها و محتواهای مرتبط با چیزی که کاربر جستجو کرده به کاربر، تا جای ممکن عالی عمل کنن. میزان سریع بودن بارگذاری سایت، نحوه ی لینک شدن سایت به دیگر منابع معتبر اینترنتی و تجربه ی کاربر، شامل نرخ طراحی، ناوبری و رتبه بندی، از طریق محتوای سایت تعیین میشه.
  • آیتم هایی که موتورهای جستجو نیازی به آن ها ندارن عبارتند از: مسائل مربوط به کلمه های کلیدی، لینک های خرید و تجربه ی کاربری ضعیف (تبلیغات زیاد و نرخ رتبه بندی بالا).
  • نام دامنه ها برای کل برندینگ اهمیت داره. چون بهترین روش ها در مقابل زیر-دامنه ها (events.example.com) از دامین های ریشه ی زیر-دایرکتوری (example.com/events) استفاده می کنن. دیگر روش های خوبِ نام های دامنه ها، از دامنه های سازگار و کلمه های کلیدی در URL استفاده می کنن.
  • برای انواع مختلف نتایج بهینه سازی کنین. به غیر از بهینه سازیِ تجربه ی دسکتاپ، روی بهینه سازی موبایل، تبلت و دیگر رسانه ها هم تمرکز کنین..
  • محتوای سایت باید تگ عنوان و meta description داشته باشه. هر چند متا تگ ها به اندازه ی قبلاً مهم نیستن؛ اگه از متاتگ ها استفاده می کنین، از فرمت بندی صحیح آن ها اطمینان حاصل کنین.
در صورتی که سوال و یا نظری دارید، از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

شما چه نظر و یا سوالی درباره این نوشته دارید؟

مبحث آموزشی

آموزش بازاریابی دیجیتال

Learn Digital Marketing

پرســیدن سؤال جدید

سؤال های تخصصی خود را از ما بپرسید

دنبال کردن تلگرام کانال سافت اسکیل

https://telegram.me/softskill_ir

عملیات کاربران

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

کلیک کنید و سوالات خود را از ما بپرسید
لطفا فرم سوال را پر کنید

سوال شما با موفقیت ثبت شد. برای اینکه بتوانیم به شما اطلاع رسانی کنیم، موارد زیر را وارد کنید:

لطفا چند لحظه منتظر بمانید ...