آموزش بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال – رسانه های اجتماعی

امروزه رسانه های اجتماعی زبان ضروری بازاریابی هستن. برقراری تماس مردم با شما در عرصه های اجتماعی کمک می کنه تا عباراتی را در زمینه‌ی نوع شرکت و محصولات و خدمات تان، گسترش بدین.

سئو و رسانه ی اجتماعی

در بیش‌تر از تیم ها، مجموعه های مختلفی از افراد روی سئو و رسانه های اجتماعی بصورت جداگانه کار می کنن؛ با این حال این سناریو داره تغییر میکنه.

  • احتمالاً هنوز هم مسئولیت انجام این دو کار بصورت رسمی به تیم های مختلفی واگذار میشه ولی بازاریاب های شبکه های اجتماعی باید بیش تر راجع به دستورکار استراتژی های سئو آگاهی داشته باشن تا استراتژی سئو، دست به دست همراه با ترویج محتوا منتشر بشه.
  • استراتژیست های سئو به منظور دریافت سیگنال های اجتماعی که برای تضمین بالا بودن رتبه ی شرکت در جستجو لازم هستن، باید نحوه ی کار با بازاریاب های رسانه های اجتماعی را هم بلد باشن.

social media

در رسانه های اجتماعی دو نوع عملکرد برای کسب و کارها وجود داره:

  • آیا در گفتگو و به اشتراک گذاری‌ها شرکت می کنین؟
  • آیا به چیزهایی که درمورد شما گفته میشه گوش میدین و آن ها را بررسی می کنین؟

شروع بازاریابی رسانه های اجتماعی

اگه از ابتدا با استراتژی رسانه های اجتماعی شروع می کنین، مراحل انجام این کار را در ادامه دنبال کنین –

  • مرحله ی 1 – شبکه های اجتماعی را انتخاب کنین
  • مرحله ی 2 - پروفایل را بطور کامل پر کنین، بارگذاری کلمه های کلیدی را فراموش نکنین
  • مرحله ی 3 – صدا و تن خودتان را پیدا کنین
  • مرحله ی 4 – استراتژی پست گذاری تان را انتخاب کنین – معمولاً چند وقت یک بار، چه وقت هایی و چه نوع محتوایی
  • مرحله ی 5 – تجزیه و تحلیل و تست کنین
  • مرحله ی 6 – اتوماتیک و تعاملی کردن

هر چند در نیمه ی دوم آموزش وارد جزئیات میشیم ولی در این قسمت هم نکاتی را توضیح می دهیم که باید برای استراتژی رسانه ی اجتماعی در نظر بگیرین.

فیسبوک در صدر استراتژی رسانه ی اجتماعی

بسیاری از افراد، شبکه های اجتماعی را با فیسبوک شروع می کنن. با این حال، فقط داشتن یک صفحه، کافی نیست. امروزه بازاریابی محتوای پیچیده راهی برای تعامل در فیسبوکِه. اگر کسب و کارتان استراتژی بازاریابی یا وبلاگ نداره، ولی می خواین حضور قوی در فیسبوک داشته باشین، احتمالاً زمان آن رسیده که یک استراتژی بازاریابی برای فیسبوک ایجاد کنین. در بخش بعدی راجع به این موضوع بیش تر توضیح میدیم.

بهینه سازی برای موبایل

تمام تلاش های شبکه های اجتماعی باید برای موبایل هم بهینه سازی بشن. احتمالاً در مورد این موضوع شنیدین؛ همه افراد باید از این که وب سایت شان برای موبایل هم بهینه شده باشه، اطمینان حاصل کنن. مدیران شبکه های اجتماعی باید از این موضوع آگاهی داشته باشن تا اطمینان حاصل کنن که فرمت تبلیغاتی که انجام میدن (خصوصاً تبلیغ هایی که مردم را به وب سایت شرکت هدایت می کنن) برای موبایل هم بهینه سازی شده باشه. هر عکسی که در رسانه های اجتماعی استفاده می کنین باید جهت بهینه سازی تجربه ی کاربر، در موبایل هم قابل نمایش باشه.

تأکید بر تجربیات انسانی

با این که این نوع بازاریابی دیجیتالِه ولی باید تجربیات انسانی را هم در نظر بگیرین. گوگل و فیسبوک برای این که کاری کنن که کسب و کارها بیش تر روی تجربیات انسانی تمرکز کنن، در پلت فرم هایشان تغییراتی ایجاد کردن. پست های اجتماعی برای بازاریابی در رسانه های اجتماعی باید مرتبط باشه و برای مخاطبان تان ارزش بیش تری ایجاد کنه و تعاملات باید انسانی تر باشه.

در صورتی که سوال و یا نظری دارید، از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

شما چه نظر و یا سوالی درباره این نوشته دارید؟

مبحث آموزشی

آموزش بازاریابی دیجیتال

Learn Digital Marketing

پرســیدن سؤال جدید

سؤال های تخصصی خود را از ما بپرسید

دنبال کردن تلگرام کانال سافت اسکیل

https://telegram.me/softskill_ir

عملیات کاربران

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

کلیک کنید و سوالات خود را از ما بپرسید
لطفا فرم سوال را پر کنید

سوال شما با موفقیت ثبت شد. برای اینکه بتوانیم به شما اطلاع رسانی کنیم، موارد زیر را وارد کنید:

لطفا چند لحظه منتظر بمانید ...