آموزش بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال –تجزیه و تحلیل وب

تجزیه و تحلیل وب، سنجش، جمع آوری، تجزیه و تحلیل و گزارش گیری از اطلاعات اینترنت با هدف درک و بهینه سازی استفاده از وبِه.

تجزیه و تحیل وب روی شناخت کاربران یک سایت، رفتارهای آن ها، و فعالیت هایشان انجام میشه. مطالعه ی رفتار و فعالیت های کاربران آنلاین، بازاریابی را هوشمند میکنه و موارد زیر را ارائه میده:

  • سنجش های کارایی وب سایت در راستای اهداف.
  • بینش درونی رفتار و احتیاجات کاربران و نحوه ی رسیدن سایت به این نیازها.
  • توانایی بهینه سازی برای ایجاد تغییرات جهت بهبود وب سایت بر اساس نتایج.

website modifications

ابزارهای تجزیه و تحلیل وب

ابزارهای تجزیه و تحلیل صدها متریک ارائه میدن. تمام این ابزارها جالبَن ولی فقط تعداد کمی از آن ها برای سنجش کارایی سایت مفیدَن. روی چیزهایی که مهم هستن تمرکز کنین تا به بینش معنی داری راجع به سایت دست پیدا کنین و با تعریف واقع بینانه و قابل اندازه گیری اهدافِ سایت، تجزیه و تحلیل وب مبتکرانه تان را آغاز کنین.

  • ابزارهای تجزیه و تحلیل به منظور شناسایی کاربران باید در مورد بازدیدهای کاربران گزارش بدن تکنیک های مختلفی برای شناسایی کاربران وجود داره مثل آدرسِ ip، عامل کاربر و ترکیب آدرسِ IP، کوکی ها و کاربر احراز هویت شده.
  • امروزه، رایج ترین تکنیک شناسایی کاربر، استفاده از کوکی هاست که بسته های اطلاعاتی کوچکی هستن که معمولا هنگامی که افراد از سایت دیدن می کنن در هارد دیسک آن ها ذخیره میشه.

نحوه ی بررسی متریک های وب

هنگام بررسی متریک های وب، مواردی وجود داره که اگه به آن ها توجه کنین می توانید اطمینان حاصل کنین که مجموعه داده ای که دارین کارایی را به بهترین شکل ارزیابی میکنه.

به افراد و فرآیندها فکر کنین

بی شک، تکنولوژی مهمِه، ولی باید فراتر از آن برین. زمان بذارین و مراقب باشین که حتماً نیازهای سهامدارن تان را بطور کامل بشناسین.

تقسیم بندی

اطلاعاتی فراتر از تعداد بازدیدهای صفحه ها وجود داره متأسفانه هنوز هم بسیاری از سازمان ها، بر اساس تعداد بازدیدهای کل صفحه گزارش میدن و بازدیدهای تعاملات دیگر قسمت های صفحه مثل ویدیوها، دانلودها و رسانه های ارزشمند را گزارش نمیدن.

پلت فرم های تجزیه و تحلیل مثل Google Analytics, MixPanel, Flurry و ... خیلی قدرتمندَن و این امکان را فراهم میکنن تا فراتر از جمع آوری یک مجموعه ی ساده بریم و بطور واقعی به سمت اطلاعات و الگوهای ارزشمند حرکت کنیم.

می توانید به سادگی با بخش بندی بازدیدکننده‌ها، از بینش ها گزارش گیری کرده و آن‌ها اشتقاق بدین،  به رفتار خریدارها یا غیر خریدارها دید سطحی داشته باشین، محتوا را بر اساس نوعِ asset گروه بندی کنین، استفاده ی محتوای gated یا ungated را بسنجید و تجزیه و تحلیلِ cohort را بسادگی اجرا کنین.

این موارد تنها تعداد کمی از بازدیدهایی بود که می توانند هنگام بخش بندی اطلاعات استفاده بشن.

به بازدیدکننده ها فکر کنین، نه به بازدیدها

داده هایی مثل مکانی که بازدیدکننده از آن جا آمده، دوره هایی که میان صفحه ها هنگام بازدید از سایت گذرانده و جایی که در طول بازدید بیش تر در آن وقت گذرانده را کشف کنین. با این کار، این افراد بعد از دو یا سه بازدید تبدیل به مشتری میشن. با این اطلاعات می توانید به آگاهی فزاینده ای از بازدیدکننده ها و نحوه ی تعامل آن ها با محتوا از طریق چرخه ی خرید، مطلع بشین.

بهینه سازی چه چیزی بیش از همه اهمیت داره

بهینه سازی تبدیلاتِ تمام چیزهای دیجیتالی. بهینه سازی را یک سطح بالاتر ببرین و طول عمر ماندگاری مشتری را هم بهینه کنین. از سیستمی استفاده کنین که سنجش رفتار و تعاملات را از طریق دستگاه های چندگانه و کانال های مختلف برای (بیشتر) کاربرهایی که از طریق موبایل، وب و ... میان، امکان‌پذیر کنه.

اگه متداوماً بهینه سازی کنین، بازدهی جمع آوری، گزارش گیری و تجزیه و تحلیل اطلاعات را به حداکثر میرسه. فرآیندی را انتخاب کنین (به آن متعهد بشین) و لیستی از اولویت ها و یک "نقشه راه" سنجشی، ایجاد کنین. بررسی کنین که چه کارهایی باید بصورت دوره ای انجام بشن. برنامه های موبایل و وب سایت ها متداوماً در حال تحول هستن، بنابراین اطمینان حاصل کنین که تجزیه و تحلیل های پیاده سازی تان با این تغییراتی همگام باشن.

در صورتی که سوال و یا نظری دارید، از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

شما چه نظر و یا سوالی درباره این نوشته دارید؟

مبحث آموزشی

آموزش بازاریابی دیجیتال

Learn Digital Marketing

پرســیدن سؤال جدید

سؤال های تخصصی خود را از ما بپرسید

دنبال کردن تلگرام کانال سافت اسکیل

https://telegram.me/softskill_ir

عملیات کاربران

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

کلیک کنید و سوالات خود را از ما بپرسید
لطفا فرم سوال را پر کنید

سوال شما با موفقیت ثبت شد. برای اینکه بتوانیم به شما اطلاع رسانی کنیم، موارد زیر را وارد کنید:

لطفا چند لحظه منتظر بمانید ...