آموزش بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال –یوتیوب (Youtube)

یوتیوب پلت فرم جدیدی نیست؛ این پلت فرم 10 سالِه که وجود داره! با این حال، رشد فوق العاده ای داشته. اگه تا حالا از این پلت فرم بعوان بخشی از استراتژی بازاریابی آنلاین استفاده نکردین، باید استفاده کنین. چه نوع ویدیوهایی باید بسازین؟ نکته ی کلیدی، یافتن مکان تلاقی دلیل وجود برند و چیزی که مخاطبان به آن اهمیت میدنِه.

youtube

مرحله ی اول ایجاد محتوای مرتبطِه ولی بهینه سازی این محتوا در یوتیوب چیزیه که باعث میشه محتوا توسط کسانی که به برندتان اهمیت میدن، دیده بشه.

تم های ویدیویی رایج

آیا مطمئن نیستین که چه نوع محتوایی میان مخاطبان طنین انداز میشه؟ در ادامه تعدادی از تم های ویدیویی منتخب رایجی که توسط کسب و کارها و برندها استفاده میشن را لیست کردیم:

  • آموزشی –نحوه ی اجرای کاری را به بیننده ها آموزش بدین یا طرز استفاده از محصول را به آن ها نشان بدین.
  • تست رضایت مندی مشتری –با یک مشتری راضی مصاحبه کنین یا یک صحبت‌های یکی از کاربران، در مورد محصولات یا خدمات‌تان را در کانال یوتیوب به اشتراک بذارین.
  • ویدیوهای پشت صحنه – بیننده ها را به اداره یا محل کارتان ببرین یا کارکنان و یا همکاران تان را به آن ها معرفی کنین.
  • نکته ها و ترفندها – بینش های کارآمدی که به چشم اندازهای تان کمک می کنن را به اشتراک بذارین.
  • ارائه های زنده (Live)– در یک کنفرانس یا نمایشگاه صحبت کنین، این صحبت ها را ضبط کرده و با بازدیدکننده های یوتیوب به اشتراک بذارین.
  • رونمایی محصولات – انتشار محصولات جدید را با بازدیدکننده های یوتیوب به اشتراک بذارین.
  • اطلاعات آماری – برای این که نشان دهید در زمینه ی کاری تان حرفه ای هستین، اطلاعات آماری، داده ها و تحقیقات مرتبط با صنعت کاری تان را از طریق اسلاید شوهای ساده مثل ویدیو به اشتراک بذارین.
  • FAQها (سؤالات متداول)– لیستی از سؤال هایی که بصورت مکرر پرسیده میشن را بررسی کنین و از طریق ویدیو به آن ها پاسخ بدین.

بهینه سازی ویدیوها

در مرحله ی بعدی باید ویدیو ها را برای سایت و جستجوی گوگل بهینه کنین. در عنوان، تگ ها و توصیفات، از کلمات کلیدی مرتبطی استفاده کنین تا کاربرها ویدیو های شما را با جستجوهای مرتبط پیدا کنن.

optimize

گوگل توصیه می کنه که اول از کلمه های کلیدی استفاده کنین و بعد از برندینگ. در صورت مرتبط بودن، از فصل ها و قسمت ها هم استفاده کنین. تگ ها کلمه های کلیدی شما هستن؛ اول مهم ترین تگ ها را قرار بدین. در توصیفات از CTA استفاده کنین و اطمینان حاصل کنین که closed captioning را فعال کرده باشین (همراه با کلمه های کلیدی بارگذاری شده باشه)

وقتی بازدیدکننده ها نتایج جستجو را اسکرول می کنن، thumbnailها بیش ترین تأثیر را در کلیک ها دارن. از عکس های جذاب، رنگی، با کنتراست بالا و با هر دو فرمت بزرگ و کوچک استفاده کنین. سایز بهینه برای عکس هایِ thumbnail، 720×1280 پیکسلِه.

در صورتی که سوال و یا نظری دارید، از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

شما چه نظر و یا سوالی درباره این نوشته دارید؟

مبحث آموزشی

آموزش بازاریابی دیجیتال

Learn Digital Marketing

پرســیدن سؤال جدید

سؤال های تخصصی خود را از ما بپرسید

دنبال کردن تلگرام کانال سافت اسکیل

https://telegram.me/softskill_ir

عملیات کاربران

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

کلیک کنید و سوالات خود را از ما بپرسید
لطفا فرم سوال را پر کنید

سوال شما با موفقیت ثبت شد. برای اینکه بتوانیم به شما اطلاع رسانی کنیم، موارد زیر را وارد کنید:

لطفا چند لحظه منتظر بمانید ...