رعایت چه نکاتی در تولید محتوای تبلیغاتی ضروریست؟

بخش: بازاریابی دیجیتالی 206 بار مشاهده شده دوشنبه ۱۶ مرداد ۹۶ 3 نظر ارسال شده
رعایت چه نکاتی در تولید محتوای تبلیغاتی ضروریست؟

نحوه انتخاب و ادای کلمات کلید ارتباط با دیگران است، شاید برایتان عجیب باشد که بخواهم یک مقاله تخصصی را با یک حدیث اخلاقی از امام علی (ع) آغاز کنم: "اجملوا فی الخطاب تسمعوا جمیل الخطاب"، زیبا سخن بگویید و خطاب کنید تا جواب زیبایی بشنوید. برای محتوای تبلیغاتی نیز باید زیبا نوشت به مخاطب امید و پر و بال داد و تشویق کرد.

 

قبل از اینکه بخواهید با ادامه مقاله با من همراه شوید توصیه می کنم مطلب قبلی من با عنوان "با محتوای مناسب فروش بیشتری داشته باشید"  که با مقاله فعلی موضوع مشترکی را دنبال می کند را مطالعه نمایید.

 

اغراق نکنید

محتوای شما قرار نیست روایتی حماسی و خیال انگیز از کالا یا خدماتی که ارائه می دهید را بیان کند دقیقا آنچه را که وجود خارجی دارد را عنوان کنید، صریحا به این اشاره کنید که خدمت یا کالای شما چه نیازی از مشتری را رفع خواهد کرد. در استفاده از کلمات "ها" و "ین" خساست به خرج دهید، منفورترین کلمات در یک محتوای تبلیغاتی می تواند کلماتی باشد که به این دو ختم میشوند مانند، اولین، برترین، تخصصی ترین و ... مگر اینکه بدون شک لایق استفاده از این کلمات باشید. (متاسفانه استفاده از این کلمات به شدت بیجا بوده و در برخی مقالات به استفاده از این کلمات تاکید شده است.)

 

کوتاه بنویسید

از پرحرفی و تکرار جملات و بیان توضیحات زائد و غیر ضروری خودداری کنید تا خواننده تا آخر با شور و اشتیاق و دقت لازم با شما و محتوای شما همراه باشد و با بی حوصلگی از روی نکات مهم بیان شده در ادامه محتوای شما رد نشود.

 

از کلمات و جملات زیبا و بجا استفاده کنید

با استفاده از کلمات و جملات زیبا به مخاطب حس غرور و ارزش بدهید، با انتخاب کلمات مناسب به مخاطب این حس اعتماد را بدهید که با دریافت کالا یا خدمات شما به دارایی هاش افزوده خواهد شد (علمی، آسایشی، مالی و هر آنچه که مرتبط با کالا یا خدمات شماست) و هدف شما صرفا خالی کردن جیب مخاطب و پر کردن جیب خودتان نیست.

 

مخاطب هایتان را مشخص کنید

به درستی و کاملا هدفمندانه مخاطب هایتان را مشخص کنید و برای آنها محتوا تولید کنید همانگونه که در زندگی روزمره کلمات را مناسب با مخاطبتان انتخاب می کنید، به طور حتم نحوه احوالپرسی شما با یک دوست و یا با همسایه و یا مدیر یک مجموعه کاملا متفاوت  خواهد بود در تولید محتوا هم باید این انتخاب به درستی صورت گیرد.

 

از بیان کلمات و جملات سخت و پیچیده خودداری کنید

ساده و روان بنویسید، از کلمات و جملاتی استفاده نکنید که به دلیل سخت و پیچیده بودن باعث قطع ارتباط مخاطب با محتوایتان بشود که وصل دوباره مخاطب به ادامه محتوا  سخت و گاها غیر ممکن خواهد بود.

 

از کلماتی استفاده کنید که به تسریع تصمیم گیری در مخاطب کمک کند

با استفاده از کلماتی مانند "تضمینی"، "با ضمانت" و ... حس اطمینان در مخاطب را افزایش داده و با کلماتی مانند " تخفیف "، "فرصتی استثنایی" حس خرید را در مشتری  برانگیخته و با یاد آوری زمان با جملاتی مانند "برای زمانی محدود"، "فقط تا پایان هفته" و... تصمیم گیری در مخاطب را تسریع بخشید.

 

اگر در رابطه با این موضوع نیاز به راهنمایی و کمک بیشتری دارید می توانید با ایمیل من به آدرس adel.rasool@gmail.com در ارتباط باشید.

رسول عادل
رسول عادل

توسعه دهنده وب و طراح رابط کاربری، علاقه مند به مباحث سئو و دیجیتال مارکتینگ، حذف پیچیدگی ها و ساده کردن مسائل تو هر زمینه ای از ویژگی های من محسوب میشه

شما چه نظر و یا سوالی درباره این نوشته دارید؟

روزتون بخیر. مقاله جالبی بود. شروعی متفاوت داشت و به نکات جالبی اشاره میکرد. با اینکه شما میگید نباید از یک سری کلمات استفاده کرد، اما دلیل اینکه سایت های ایرانی هنوز از چنین کلماتی خیلی استفاده میکنن چیه ؟ حمید دوشنبه ۱۶ مرداد ۹۶
روزتون بخیر. مقاله جالبی بود. شروعی متفاوت داشت و به نکات جالبی اشاره میکرد. با اینکه شما میگید نباید از یک سری کلمات استفاده کرد، اما دلیل اینکه سایت های ایرانی هنوز از چنین کلماتی خیلی استفاده میکنن چیه ؟
رسول عادل رسول عادل

سلام، ممنونم از لطفتون، دلایلش رو میشه هم از بعد روانشناسی بررسی کرد که اکثرا علاقه و تعصب زیادی به استفاده از این کلمات داریم و یه جورایی تو فرهنگمون جا افتاده (با توجه به آثار ادبیمون  میشه به وفور اغراق رو تو اکثر شون مشاهده کرد، و از آنجایی که بازاریابی محتوایی دانش جدیدی هست و  میشه گفت تو مرحله تست و خطا و کپی از منابع خارجی هستیم به اشتباه تو محتواهای تبلیغاتی هم این کلمات جای خودشون رو باز کردن). دلیل دومش رو هم میشه از روی نا آگاهی تاثیر گذاری منفی این کلمات تو بحث تبلیغات دونست .

با سلام، ممنون از مقاله خوبتون واقعا عالی بود
تو ایران متاسفانه واقعیت همینه، کلی اغراق در یک محتوای آموزشی هستش در حالیکه در واقعیت چنین نیس شاهرخ پنجشنبه ۱۹ مرداد ۹۶
با سلام، ممنون از مقاله خوبتون واقعا عالی بود تو ایران متاسفانه واقعیت همینه، کلی اغراق در یک محتوای آموزشی هستش در حالیکه در واقعیت چنین نیس
رسول عادل رسول عادل

سپاس از لطف شما دوست عزیز

با سلام، ممنون از مقاله خوبتون واقعا عالی بود
تو ایران متاسفانه واقعیت همینه، کلی اغراق در یک محتوای آموزشی هستش در حالیکه در واقعیت چنین نیس شاهرخ پنجشنبه ۱۹ مرداد ۹۶
با سلام، ممنون از مقاله خوبتون واقعا عالی بود تو ایران متاسفانه واقعیت همینه، کلی اغراق در یک محتوای آموزشی هستش در حالیکه در واقعیت چنین نیس

پرســیدن سؤال جدید

سؤال های تخصصی خود را از ما بپرسید

دنبال کردن تلگرام کانال سافت اسکیل

https://telegram.me/softskill_ir

عملیات کاربران

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

کلیک کنید و سوالات خود را از ما بپرسید
لطفا فرم سوال را پر کنید

سوال شما با موفقیت ثبت شد. برای اینکه بتوانیم به شما اطلاع رسانی کنیم، موارد زیر را وارد کنید:

لطفا چند لحظه منتظر بمانید ...