با محتوای مناسب فروش بیشتری داشته باشید

بخش: بازاریابی دیجیتالی 224 بار مشاهده شده سه شنبه ۱۰ مرداد ۹۶ 2 نظر ارسال شده
با محتوای مناسب فروش بیشتری داشته باشید

در چند سال اخیر محتوای مناسب یکی از مهم ترین مباحث و راه کارها برای جلب مشتری بوده و هست و شاید شما نیز مقاله های زیادی در این رابطه خوانده و عمل کرده اید و احتمالا هم با رعایت اکثر نکاتی که در این مقاله ها آورده شده به نتیجه ایده آلی دست نیافته اید. در این مطلب قصد دارم به یکی از دلایل اصلی این موضوع با عنوان "عدم توجه به نوع مخاطب در تولید محتوا" بپردازم. اگر مشتریان محصولات شما ایرانی نیستند به هیچ وجه خواندن ادامه مقاله را به شما پیشنهاد نمی کنم و بهترین پیشنهادم به شما خواندن مقالات ترجمه شده در این زمینه است.

 

قبل از اینکه برای نوشتن محتوا جهت معرفی محصول خود دست به قلم شوید بهتر است یک بار در گوگل جستجویی با عنوان "سرانه مطالعه در ایران " داشته باشید،  مسلما با نتیجه جالبی رو برو نخواهید شد اما نتیجه ای که مشاهده کردید به شما در تولید محتوا  کمک شایانی خواهد کرد،  مخاطبین فروشگاه شما متاسفانه جزو بی حوصله ترین افراد در زمینه مطالعه هستند پس به شدت از توضیحات اضافه و زائد نوشتاری در بیان ویژگی های محصول خودداری کنید.  شبکه های اجتماعی به شدت در این بی حوصلگی نقش اساسی داشته که در مقاله ای جدا به نحوه ارائه محصولات در این شبکه ها خواهم پرداخت.

 

شما هم حتما به عنوان یک ایرانی از اینکه یک شخص از خودش تعریف و تمجید کند به شدت بیزار هستید و این بیزاری در تعریف و تمجید بی مورد تبدیل به تنفر خواهد شد. اگر با این گفته مخالف هستید حسی که نسبت به من در پاراگراف اول داشتید را بخاطر بیآورید. پس با مشتری رو راست باشید و همه آنچه که در محصول ارائه شده، به عنوان مزیت و عیب وجود دارد را به طور شفاف بیان کنید.

 

رو راست باشید، این که محصول به چه کسانی کمک می کند و یا از چه کسانی دردی را درمان نخواهد کرد و کاملا بدون استفاده خواهد بود را به طور صادقانه بیان کنید، حتما شما نیز همانند من در وب سایت های زیادی با این نوع تیتر مواجه شده اید که: "این محصول به چه کسانی توصیه نمی شود" و پاسخ های نوشته شده در مقابل این تیتر در یک جمله خلاصه شده:  " اگر این محصول را نخرید بدبخت شده و به فلاکت می افتید." شما جزو این دسته از فروشگاهها نباشید و حقیقت ها را بیان کنید. مطمئن باشید مشتری آنقدر فهیم است که از محصول به قدری انتظار کارائی داشته باشد که در مقابلش هزینه پرداخت کرده است.

 

از محتوای بصری به درستی استفاده کنید تا مشتری انتخاب راحتتری داشته باشد، در اینفوگرافها یا ویدئو ها محصولات را از لحاظ امکانات و اینکه هر کدام جوابگوی چه نیازی هستند مقایسه کنید برتری ها و کاستی ها را به طور دقیق نشان دهید تا بتوانید به مشتری در تصمیم گیری کمک کنید تا بلافاصله نسبت به خرید اقدام کند و نیازی به این موضوع  وجود نداشته باشد که مشتری به دنبال یافتن اطلاعات کافی درباره محصول مورد نظر از وب سایت شما خارج شده و به وبسایت های رقیب مراجعه کند. به بیان ساده تر خروج از وب سایت فروشگاهی شما قبل از خرید برای کسب اطلاعات کافی درباره محصول به منزله "یک دور بزنیم بر می گردیم" در مغازه های فیزیکی است.

 

" ما ایرانی ها انسان های صمیمی و خونگرمی هستیم"،  جمله آشنایی که حداقل هر چند روز یکبار می شنویم پس اگر نماینده فروش محصولات خارجی هستید دقیقا ترجمه کاتالوگ محصول را بصورت ماشینی به عنوان محتوا در وب سایت استفاده نکنید و کمی صمیمیت و گرمی را چاشنی جملات خود کنید.

 

اگر در این موضوع نیاز به راهنمایی و کمک بیشتری دارید می توانید با ایمیل من به آدرس adel.rasool@gmail.com در تماس باشید.

رسول عادل
رسول عادل

توسعه دهنده وب و طراح رابط کاربری، علاقه مند به مباحث سئو و دیجیتال مارکتینگ، حذف پیچیدگی ها و ساده کردن مسائل تو هر زمینه ای از ویژگی های من محسوب میشه

شما چه نظر و یا سوالی درباره این نوشته دارید؟

مطالب شما خیلی خوبه ولی اینها رویای شما هست توی جامعه اینها به کار نمیاد از کلمه های که استفاده کردین روراست جوری نوشتین که نشون میده شما تازه آمدین توی ایران! 
از خودتون شروع کنید جلوی آینه وایسین بعد به خودتون بگین آیا من واقعا توی زندگیم آدم روراستی بودم محمد پنجشنبه ۱۲ مرداد ۹۶
مطالب شما خیلی خوبه ولی اینها رویای شما هست توی جامعه اینها به کار نمیاد از کلمه های که استفاده کردین روراست جوری نوشتین که نشون میده شما تازه آمدین توی ایران! از خودتون شروع کنید جلوی آینه وایسین بعد به خودتون بگین آیا من واقعا توی زندگیم آدم روراستی بودم
رسول عادل رسول عادل

سلام، ممنون  از نظرتون، ترجیح میدم رویاهامو تو دفتر خاطراتم بنویسم، هر چیزی که به عنوان مقاله تخصصی یا نیمه تخصصی می .نویسم تجربیاتی هستند که حاصل بررسی نمونه های موفق و نا موفق بودن

در رابطه با رواست بودن حتما شناختی از من داشتین که اینگونه نوشتید و نظرتون برام ارزشمنده حتما رفتارم رو بررسی و نسبت به رفع ایرادات اقدام می کنم.

با سپاس از شما

درسته خیلی کلی بود ولی بنظرم مطلب جالبی بود. بهتره مطالب با جزییات بیشتر باشند تا بشه راحت تر درکشون کرد الهام پنجشنبه ۱۲ مرداد ۹۶
درسته خیلی کلی بود ولی بنظرم مطلب جالبی بود. بهتره مطالب با جزییات بیشتر باشند تا بشه راحت تر درکشون کرد

پرســیدن سؤال جدید

سؤال های تخصصی خود را از ما بپرسید

دنبال کردن تلگرام کانال سافت اسکیل

https://telegram.me/softskill_ir

عملیات کاربران

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

کلیک کنید و سوالات خود را از ما بپرسید
لطفا فرم سوال را پر کنید

سوال شما با موفقیت ثبت شد. برای اینکه بتوانیم به شما اطلاع رسانی کنیم، موارد زیر را وارد کنید:

لطفا چند لحظه منتظر بمانید ...