تفاوت توسعه دهندگان وب در مقابل سازندگان وب

بخش: توسعه وب 82 بار مشاهده شده شنبه ۱ مهر ۹۶ 0 نظر ارسال شده
تفاوت توسعه دهندگان وب در مقابل سازندگان وب

از مارس 2015، تعداد کل وب سایت های فعال بیش از یک میلیارد شناسایی شده است. اگر قصد افزودن شماره دارید، ابتدا باید در مورد چگونگی ساخت وب سایت خود تصمیم بگیرید حال اگر  توسعه دهنده ماهری هستید، تصمیم گیری بسیار آسان است. اگر در رابطه با  فن آوری های وب تجربه ای ندارید، دو گزینه وجود دارد: می توانید یک توسعه دهنده وب سایت را استخدام  کنید و یا جلو تر رفته و با استفاده از سازنده وب خودتان وب سایت را ایجاد نمایید.

سازنده های وب مانند Wix، Squarespace و Weebly تنها نیاز به یک مرورگر وب برای کار کردن دارند و کاربران را قادر می سازند تا وب سایت خود را بدون برنامه نویسی دستی ایجاد نمایند. در طول سال ها، این سازندگان پیشرفته تر شده و ویژگی های کاربر پسند (user-friendly) مانند کشیدن و رها کردن، ادغام رسانه های اجتماعی و راه حل های تجارت الکترونیک را ارائه می دهند.

برای کمک به کاربران جهت تصمیم گیری میان توسعه دهندگان وب و سازندگان سه عامل کلیدی را در نظر گرفته ایم. همچنین از اندرو دوتسون (Andrew Dotson)، توسعه دهنده وب، برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه هایش درخواست نموده ایم. دوتسون یک طراح و برنامه نویس مبتنی بر تجربه کاربر (UX) است که در تامپا واقع در فلوریدا مستقر می باشد که وب سایت هایی را برای مشتریان از شرکت های فناوری اطلاعات تا شرکت های تی شرت ایجاد کرده است.

 

فاکتور 1: نوع وب سایت

انواع وب سایت ها نیاز به قابلیت های متفاوت دارند. در حالی که سازندگان وب سایت می توانند نیازهای اصلی وب سایت را در خود جای دهند، هر مورد پیشرفته تر و یا نیاز به سفارشی سازی بهتر برای توسعه دهندگان مناسب تر است.

به گفته دوتسون سازندگان وب سایت برای وب سایت های بروشور مانند یا Brochure style websites مناسب ترند. وب سایت های بروشور اطلاعاتی در طبیعت هستند و عمدتا برای ارتقاء کسب و کار، خدمات و  یا محصول وجود دارند. آنها نیازی به ویژگی های پیچیده یا قابلیت ندارند و به طور معمول ثابت باقی می مانند. به عنوان مثال، وب سایت های رستوران اغلب در سبک بروشور ساخته می شوند و به ندرت فراتر از تبلیغات رستوران و ارائه منو می باشند. اوراق بهادار آنلاین و وبلاگ ها نیز سبک بروشور هستند، و نامزدهای خوبی برای سازندگان وب سایت می باشند.

برخی از نمونه های وب سایت های سبک بروشور ساخته شده با سازندگان:

هنگامی که نیازهای وب سایت از سبک های بروشور فراتر رفته و نیاز به تعامل، رابط های منحصر به فرد و یا ادغام بزرگ تجارت الکترونیک دارند، استخدام یک توسعه دهنده، مورد توجه جدی قرار می گیرد.

دوتسون اینگونه می گوید: "اگر شما به یک فروشگاه آنلاین نیاز دارید یا می خواهید مورد بزرگ بعدی را بسازید، یک طراح یا آژانس وب مستقل بهترین گزینه می باشد" "یک آژانس وب و یا فریلنسر آزاد می تواند توصیه های عملی ارائه دهد و قادر به ساختن تمام موارد مورد تصور شما می باشد. خدماتی نظیر Wix و Squarespace می توانند ویژگی های زیادی از Getgo داشته باشند، اما در مقایسه با سرویس سفارشی و شخصی که ممکن است یک فریلنسر و یا نماینده طراحی کنند بسیار ناچیز می باشد.

 

فاکتور 2: بودجه

بطور قابل توجهی، بودجه نقش مهمی در این تصمیم خواهد داشت . سازندگان وب سایت گزینه ارزان تر هستند، Squarespace قیمت ها را تا هشت دلار در هر ماه ارائه می دهد در حالیکه یک توسعه دهنده وب با کیفیت می تواند نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی داشته باشد. توسعه دهندگان وب گستردگی را با توجه به قیمت اجرا می کنند، قیمت آن ها حتی به هزاران دلار تیز می رسد که البته دلیل خوبی نیز برای آن دارند و آن این است که آنها می توانند هر کاری را انجام دهند. اگر وب سایت شما نیاز به قابلیت های پیشرفته داشته و می توانید از یک توسعه دهنده خوب برخوردار شوید، یکی را استخدام کنید.

اگر نمی توانید هزینه یک توسعه دهنده خوب را بپردازید بهتر است از سازنده وب استفاده کنید. توجه داشته باشید که بر تاکید بر خوب بودن می باشد؛ در صنعت توسعه وب، هرگز ادعای قدیمی "شما آنچه که پرداخت می کنید به دست می آورید" درست نبوده، توسعه دهندگانی که خدمات خود را ارزان  ارائه می کنند حتی زمانی را صرف دانستن ارزش واقعی توسعه دهنده وب ننموده اند و یا این موضوع را که قیمت پایین تنها راه ماندن آن ها در رقابت است را درک نموده اند. توسعه دهندگان ارزان تر احتمالا توسعه دهندگان بد هستند و توسعه دهندگان بد در نهایت هزینه های بیشتری را در دراز مدت به ارمغان می آورند.

دوستون می گوید: "ممکن است با توسعه دهنده ارزانتر در خارج از کشور یا پیشنهاده  دوستتان در خیابان وسوسه شوید " "با این حال، در دنیای واقعی شما با دردسرهای بیشتری رو به رو می شوید که هر یک از این مسیرها را از بین می برد. پس از بهترین و شناخته ترین ها استفاده نمایید."

 

فاکتور 3: هدف وب سایت

دوستون می گوید: "اگر تنها دنبال آنلاین بودن برای آنلاین بودن هستید، پس استفاده از سازنده وب سایت برای شما مناسب است" "با این وجود اکثر ما برای کسب سود و مزایا آنلاین می شویم."

وبلاگ ها، اوراق بهادار، تبلیغات برای کسب و کار شما  عمدتا هدف تقویت کننده دارند، زیرا آنها ارزش یک فرد یا کسب و کار را تقویت می کنند، اما این ارزش را ایجاد نمی نمایند. فروشگاه های تجارت الکترونیک، پلتفرم های سرگرمی و دیگر وب سایت های چند منظوره ایجاد سود می کنند یا حداقل بخش بزرگی از آن را مدیریت می نمایند.

سهام با وب سایت های سودآور بسیار بالاتر است و زمانی که وب سایت، کسب و کار می باشد بهتر است وب سایت با کیفیت بالا باشد.

دوستون می گوید:  "در کل این امر تعادل هزینه، ریسک و بازده است." "پاداش استخدام یک سازمان می تواند عظیم باشد. شاهد بودم که شرکت ها با سرمایه گذاری متوسط ​​و بزرگ به صورت آنلاین سرمایه گذاری می نمایند. همچنین مزایای بهره مندی کسب و کارهای کوچک را با استفاده از سازندگان وب سایت های آنلاین مشاهده نمودم، اما هرگز به درجه ای از شرکت هایی که آژانس ها یا فرلنسر های آزاد را استخدام کرده اند، نرسیدند."

گروه تحقیقات سافت اسکیل
گروه تحقیقات سافت اسکیل

گروه تحقیقات سافت اسکیل به منظور افزایش سطح دانش جامعه، سعی در ترجمه، تالیف و تولید محتوای با کیفیت در زمینه های مختلف نرم افزاری دارد

شما چه نظر و یا سوالی درباره این نوشته دارید؟

پرســیدن سؤال جدید

سؤال های تخصصی خود را از ما بپرسید

دنبال کردن تلگرام کانال سافت اسکیل

https://telegram.me/softskill_ir

عملیات کاربران

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

کلیک کنید و سوالات خود را از ما بپرسید
لطفا فرم سوال را پر کنید

سوال شما با موفقیت ثبت شد. برای اینکه بتوانیم به شما اطلاع رسانی کنیم، موارد زیر را وارد کنید:

لطفا چند لحظه منتظر بمانید ...