بخش های اصلی

آموزش بازاریابی محتوا

آموزش بازاریابی محتوا – چالش ها

ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای عالی برای کسب و کار راحت نیست. باید مشتری های هدف را بدرستی شناسایی کرده و مشکلات آن ها را بشناسین. باید کانال های رسانه ای تعریف کنین و راهنمای استایل سردبیری بسازین. باید که داستان تان بدون این که مخاطبان را گمراه کنه، آن ها را جذب کنه.

حتی بعد از اینکه موفق شدین تمام قسمت های استراتژی را در کنار هم قرار بدین، باز هم سه چالش اساسی دیگه باقی می مانه:

  •  ایجاد مطالب جذاب
  •  ایجاد مطالب کافی
  •  بدست آوردن بودجه جهت ایجاد محتوا

برخی از روش های حل این مسائل را در ادامه بررسی می کنیم:

تحقیق، تحقیق و تحقیق

اولین قانون ایجاد محتوای جذاب که برای مخاطبان تان خوب باشه، تحقیق است.

  •  فکر نکنین که می دانید مشتری های تان دقیقا چه نوع محتوایی دوست دارن یا احتیاج دارن.
  •  کمی تحقیق کنین و ببینین رقیب های شما چکار می کنن.
  •  بازخوردهای مشتری ها را جمع آوری کنین.
  •  داده ها و تجزیه و تحلیل های ترافیک وب سایت را بررسی کنین.
  •  صفحه های وب و ایمیل های تان را تست کنین.

خط پایین به این معنی نیست که خودتان را یک متخصص بدانین بلکه به این معنیِه که به خودتان بعنوان دانش آموزِ هنر بازاریابی محتوا نگاه کنین.

محتوای پایدار

همان طور که همیشه در زندگی تصمیم های درست نمی گیریم؛ تمام محتواهایی که ایجاد می کنیم هم به خوبی جواب نمیدن. ممکنه صفحه ی وب با ترافیک فوق العاده ای مواجه بشه ولی وبلاگ به اندازه ای که انتظار داشتین عضو بدست نیاره.

با نگرانی وبلاگ تان را پر از مقاله های اِسپَم نکنین. درعوض وقت تان را روی تولید محتوای با کیفیتی بذارین که نشان دهنده ی پیام و داستان بِرَند شما باشه.

تولید هزاران محتوای تصادفی، ترفند درستی نیست ولی محتواهایی که برای آن ها تحقیق انجام شده باشه برای مشتری ها ارزشی ماندگار خواهند داشت.

تعیین بودجه ی محتوا

وقتی فهمیدین که چه نوع محتوایی باید ایجاد کنین، بررسی کنین که چقدر از آن محتوا one-time است (مثل صفحه ی وب) و چقدر از آن، ongoing (مثل مقاله های وبلاگ) است.

این کار دید نسبتاً خوبی راجع به میزان هزینه ای که باید برای ایجاد محتوا صرف کنین، به شما میده. سپس انتخاب کنین که می خواین یک تیم خانگی بسازین یا میخواین این کار را به فریلنسرها بسپارین. در هر حال مطمئن بشین که افراد مناسبی انتخاب می کنین. برای نمونه کسی که دارای سابقه کاری روزنامه نویسی باشه، می تواند بهترین پست های وبلاگ را برای شما بنویسد درحالی که شخصی که کپی رایتر باشه، کیفیت محتواهای صفحه های وب را پایین میاره.

در صورتی که سوال و یا نظری دارید، از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

شما چه نظر و یا سوالی درباره این نوشته دارید؟

مبحث آموزشی

آموزش بازاریابی محتوا

Learn Content Marketing

سرفصل ها

پرســیدن سؤال جدید

سؤال های تخصصی خود را از ما بپرسید

دنبال کردن تلگرام کانال سافت اسکیل

https://telegram.me/softskill_ir

عملیات کاربران

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد