بخش های اصلی

بهینه سازی نرخ تبدیل

بهینه سازی نرخ تبدیل – تعیین اهداف

باید معنای موفقیت را برای خودتان مشخص کنین، باید هدف هایتان را پیدا کنین. هدف، متری هست که برای اینکه بفهمین که آیا این وب سایت در سوددهی کسب و کار کمکی به شما می کنه یا نه. اهداف می توانند موارد زیر باشن:

  • آگهی ها
  • ثبت نام ها
  • ایجاد کسب
  • دانلودها
  • سبد خرید و ...

شناسایی اهداف

بیش تر افراد اهل کسب و کار، نمی دانن هدف اصلی شان چیِه. اغلب صفحه هایی به هم ریخته با اطلاعاتی ناخواسته یا اطلاعاتی کم می بینیم. اگه یک شرکت تجارت الکترونیکی هستین باید هدف تان، "سبد خرید"، "خرید"، "فروش محصولات"، "میانگین سفارشات" و ... باشه. گه در B2B هستین، پس، نظرها، تماس های تلفنی و سؤلات باید هدف باشن.

هنگام طراحی وب سایت، طوری آن را طراحی کنین که کاملاً واضح، مشخص کنه که این کسب و کار واقعاً از این وب سایت چه می خواهد – آگهی ها؟ سبد خرید؟ یا چیز دیگه ای؟ وقتی از خواسته و هدف تان مطمئن شدین، می توانید مجموعه ای از آزمایشات قابل انجام، برای رسیدن به اهداف تان ایجاد کنین.

برای شناسایی اهداف تان، از یک شعار پیروی کنین. "اهداف بازاریابی"تان را پیدا کنین تا مطمئن بشین که "اهداف کسب و کارتان" از اهداف بازاریابی پیروی می کنن. می توانید بطور غیر مستقیم، "اهداف بهینه سازی تبدیلات" را هم مشخص کنین. هدف کسب و کارتان، چگونگی پول سازیِه پس هدف تبدیلات هم همینه. اگه رسانه ی اجتماعی، امکان فروش های مستقیم را با شما به اشتراک میذاره یا به شما میده، باید آن ها را بهینه سازی کنین بجای این که برای کاهش نرخ های اضافی تلاش کنین که زیاد کسب و کارتان را تحت تأثیر قرار نمیدن.

identifying goals

وقتی طراحی وب سایت را برای رسیدن به هدف، بهینه سازی می کنین، ویجتِ (widget) رزرو شده یا خریداری شده تان باید واضح و متمرکز باشه.

مقایسه تبدیلات ماکرو با تبدیلات میکرو

تبدیلات ماکرو، رویدادهایی هستن که انجام هدف را توضیح میدن. برخی از آن ها عبارتند از:

  • فروش محصولات
  • درخواست نظر
  • الان تماس بگیر
  • سبد خرید

تبدیلات میکرو، رویدادهایی هستن که واقعاً تولید نمیشن ولی کمکی هدایتی هستن و پتانسیل و استعداد انجام هدف را نشان میدن. مثل:

  • دانلود بروشور
  • ثبت نام
  • بیش تر بخوانید
  • لینک کردن و به اشتراک گذاشتن صفحه ی فیسبوک
  • تماشای یک فیلم تبلیغاتی
  • دنبال کردن (Following) در یک پلت فرم اجتماعی

این موارد عملیات فروش را مستقیماً انجام نمیدن ولی اهمیت زیادی دارن. ممکنه مسیر پیش رو را به شما نشان بدن. همچنین در راستای اهداف برندینگِ کسب و کارتان هم خدماتی را ارائه میدن.

بررسی اهدف

برای فهمیدن نحوه ی موفقیت طرح ها و برنامه ها (اهداف متفاوت) اهداف بررسی میشن. در B2B، تماس ها و نظرها بخوبی جواب میدن، در تجارت الکترونیک، مقدار میانگین سفارشات لازمه. ولی اهداف جانبی مثل خواندن مقالات و ثبت نام ها هم به رسیدن به اهداف کمک می کنن.

برای بررسی اهداف، یک لیست مرتب شده ایجاد کنین و اولویت اهداف را مشخص کنین و مسیر رسیدن به هدف را بر اساس این لیست، مدیریت کنین. زمانی که این لیست را ایجاد کردین، مقادیرِ اهداف مرتبط را هم مشخص کنین. این امر شما را به فرآیند بهینه سازی نزدیک تر می کنه. زمان بیش تری صرف پالایش این مقادیر کنین. از ابزارهای آنالیز هم استفاده کنین. Google analystics یکی از بهترین ابزارها برای بررسی هدفِه. Google analystics، به بررسی فروش محصولات کمک می کنه. به کمک اهداف تجارت الکترونیک، می توانیم فروش هر محصول را بررسی کنیم. ردیابی رویدادها به بررسی اهداف رسانه های اجتماعی کمک می کنه، (مثل این که چقدر از اهداف توسط آیکن های اجتماعی انجام میشه).

در ادامه تعدادی از نمونه بررسی های اهداف آورده شده که کمک بزرگی در امر بررسی و پیگیری، هستن:

  • با ما تماس بگیرین – با این گزینه، زمانی هایی که کاربران برای گرفتن اطلاعات بیش تر یا کمک با شما تماس می گیرن، بررسی می شه.
  • عضویت در خبرنامه – تعداد افرادی که عضو خبرنامه شدن را بررسی می کنه.
  • نسخه ی آزمایشیِ مشاهده/درخواست محصول – در صورتی که در وب سایت محصولی فروخته می شه، کارآمد خواهد بود.
  • پیگیری تجارت الکترونیک – برای پیگیری و دستیابی به گزارشات مفیدِ تجزیه و تحلیلِ تجارت الکترونیک هستن. توصیه می کنیم که از این عملکرد تجزیه و تحلیل تجارت الکترونیک استفاده کنین.

مبحث آموزشی

بهینه سازی نرخ تبدیل

Conversion Rate Optimization

پرســیدن سؤال جدید

سؤال های تخصصی خود را از ما بپرسید

تبلیغات

دنبال کردن تلگرام کانال سافت اسکیل

https://telegram.me/softskill_ir

عملیات کاربران

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد