بخش های اصلی

بهینه سازی نرخ تبدیل

بهینه سازی نرخ تبدیل - درک مشتری ها

مهم نیست کیفیت محصول/خدمات تان چطوریِه، تا زمانی که مشتری ها آن ها را باور نکنن، بازار را بدست نخواهید گرفت. برای متقاعد کردن مشتری ها، باید بدانید که مشتری ها توی چه وضعیتی هستن. باید بفهمید که چه نیازی هایی دارن.

دایره ی مخاطبان تان را رسم کنین

کسانی که مخاطبان شان را می شناسند، موفق ترن! بله، این حقیقت داره. باید مخاطبان تان را بشناسین و آن ها را تجزیه و تحلیل کنین. مخاطبان معمولاً مردم هایی با برداشت ها و ادرک های متفاوت هستن. گاهی مخاطبان تان را می شناسین و گاهی نه. زمانی که مخاطبان تان را نمی شناسین باید لیستی جداگانه از آن ها تهیه کنین. خودتان را جای آن ها قرار بدین. با این روش می توانید بفمید که آن ها چه می خوان. بهترین کاری که برای مشتریان می توانید انجام بدین اینکه که ارتباطات تان را بهبود بدین.

روش های پژوهش

پژوهش مخاطبان، شامل هر نوع تحقیق ارتباطاتی انجام شده روی بخش خاصی از مردمِه برای فرمول بندی نتایج براساس خصیصه ها، دانش، علایق، درک و... مشتریان. دلیل انجام این کار درک بهتر هدف مخاطبان است.

چندین دسته بندی هستن که مخاطبان تان می توانند در آن ها جای بگیرن. این دسته بندی ها ممکنه براساس درآمد، شغل، جنسیت، سن و .... آن ها باشه.

روش های مختلفی برای شناختن مشتری ها وجود داره:

  • نظرسنجی ها/پرسش نامه ها این روش، روشی نسبتاً آسان و دقیقِه و نتایجی باکیفیت میده که بررسی و آنالیز آن ها ساده ست. می توانید این نظرسنجی ها/پرسش نامه ها را ایجاد کنین و با خبرنامه ها، ایمیل، پست های اجتماعی و ... توزیع کنین، یا با ابزار های آنلاینی مثل Survey monkey و ... آن ها را تبلیغ کنین.
  • مصاحبه ها مصاحبه، مکالمه ی رو در رو است. می توانید برای جمع آوری اطلاعات، مستقیماً با مشتری ها ارتباط برقرار کنین. این مصاحبه ها می توانند بصورت فردی، تلفنی، آنلاین و ... انجام بشن.
  • گروه های متمرکز در این مورد، محققی از گروهی از مردم، سؤالاتی مرتبط می پرسه. در مورد این سؤالات بحث میشه و نتیجه ی نهایی فرمول بندی میشه.
  • مشاهدات – محققی، مشتریان را مشاهده می کنه و اطلاعاتی را راجع به آن ها، بر اساس مشاهدتش، pin میکنه.

تمام روش هایی که در بالا ، درموردشان بحث شد، جواب میدن ولی مراقب پیامدهای اخلاقی آن ها باشین.

بخش بندی داده ها در هر ارتباط

تقسیم بندی مخاطبان، مشتریانتان را بر اساس ویژگی های خاصی به گروه هایی تقسیم می کنه. بازدیدکننده های وب سایت نیازها و برداشت های متفاوتی دارن. به وب سایتی نیاز دارین که تمام این ها را برآورده کنه. برای این منظور تقسیم بندی بازدیدکننده ها کمک می کنه.

می توانید به روش های مختلفی این کار را انجام بدین، برخی از این روش ها در ادامه آمده اند:

  • بازدیدکننده های جدید و تکراری – می توانید یک راهنماییِ مبتدی، به بازدیدکننده های جدید بدین و صفحه های مختلف و جزئی آن ها را تکرار کنین.
    • منبع اصلی – ممکنه بازدیدکننده ها را بر اساس منبعی که از طریق آن به صفحه تان آمدن، تقسیم بندی کنین. مثل، PPC، SERP، سایت های اجتماعی و ... .
  • مکان جغرافیایی – ممکنه مشتریانی که در مکانی خاص هستن را هدف قرار بدین. این امر برای بخش های مبتنی بر تجارت الکترونیک یا سرویس مثل سرویس رزرو تاکسی و ... مفیده.
  • هدف گیری رفتاری – این نوع بخش بندی مخصوصاً برای تجارت الکترونیک خیلی ارزشمنده. برای مثال، اگه در یک بازه ی زمانی خاص، محصول خاصی بیش تر توسط مردها جستجو بشه، ممکنه در زمانِ مشابه دیگه ای، پیشنهاد تخفیف بدین.
  • تبدیلات پایه ای ممکنه کانال هایی که بیش ترین تبدیلات را به شما می دن را مورد پیگیری قرار بدین. مثلاً، انجام تبلیغات در فیسبوک تبدیلات بیش تری برایتان داره یا در AdWords؟
در صورتی که سوال و یا نظری دارید، از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

شما چه نظر و یا سوالی درباره این نوشته دارید؟

مبحث آموزشی

بهینه سازی نرخ تبدیل

Conversion Rate Optimization

پرســیدن سؤال جدید

سؤال های تخصصی خود را از ما بپرسید

دنبال کردن تلگرام کانال سافت اسکیل

https://telegram.me/softskill_ir

عملیات کاربران

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد