SEO فروشگاه های آنلاین

فصل1 - جستجوی کلمه کلیدی

اگر می خواهید یک کمپین سازنده جستجوگر موثر تجارت الکترونیک را اجرا کنید، اطمینان حاصل کنید که اینکار را با تحقیق کلید واژه، انجام دهید. 

چرا؟ 

تحقیق کلمه کلیدی هر کار مرتبط با جستجوگرهای SEO را در وب سایت شما انجام می دهند (به عنوان مثال بدون کلید واژه، شما نمی توانید صفحات محصول و دسته بندی خود را بهینه سازی کنید). 

باور کنید یا نه، اما لیست کلمات کلیدی شما بر روی تلاش های SEO فنی شما تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، معماری سایت شما و URL ها باید کلمات کلیدی را در نظر بگیرند. 

بنابراین می توانید ببینید که تحقیقات کلمه کلیدی یک معامله بسیار بزرگ برای سایت تجارت الکترونیک شما است. در اینجا دقیقا چگونگی پیدا کردن کلیدواژه های استفاده نشده که مشتریان شما جستجو می کنند ... و نحوه انتخاب بهترین ها برای سایت شما را می بینیم. 

چگونه کلمات کلیدی را برای صفحات محصول و محصولات تجارت الکترونیک پیدا کنیم

 بیشتر آموزش های کلیدی تحقیقاتی بر روی "کلید واژه های اطلاعات" تمرکز می کنند. این کلمات کلیدی هستند که مردم را به موتورهای جستجو وارد می کنند تا محتوای "چگونه " را مفید بیابند. در حالی که این کلمات کلیدی جای خود را برای کسب و کار تجارت الکترونیک دارند، اکثر کلمات کلیدی سایت شما در اطراف صفحات محصول متناسب خواهد بود.

این به این معنی است که شما باید با کلمات کلیدی متمرکز بر محصول با کلمات کلیدی درگیر شوید. در اینجا دقیقا چگونگی انجام این کار را خواهید دید:

 پیشنهاد آمازون 

بله آمازون احتمالا رقیب شما است. اما این نیز بزرگترین سایت تجارت الکترونیک آنلاین است، که باعث می شود آن را به عنوان معدن مطلق از کلمات کلیدی متمرکز به محصول بدانیم. در زیر چگونگی آمادگی برای تحقیق کلمه کلیدی در آمازون می باشد: 

ابتدا به آمازون بروید و یک کلمه کلیدی را وارد کنید که یکی از محصولات شما را توصیف کند.

آمازون کلمات کلیدی هدفمند را پیشنهاد می کند (همچنین به عنوان کلمات کلیدی طولانی شناخته می شوند). نه تنها کلمات کلیدی طولانی بهتر از کلمات کلیدی 2-3 کلمه ای هستند، بلکه کمتر رقابتی می باشند.  آن ها را برای مهم ترین محصولات در سایت خود استفاده و تکرار کنید. 

ترفند:

آمازون گاهی اوقات دسته بندی هایی را در بالای پیشنهادات کلید واژه پیشنهاد می دهد. اینها کلمات کلیدی عالی برای استفاده در صفحات دسته بندی هستند.

Keyword Tool Dominator

 Keyword Tool Dominator یک ابزار بسیار جذاب است که پیشنهادات جستجو آمازون را از بین می برد. برای استفاده از آن، فقط کلمه کلیدی را در ابزار وارد کنید:

و آن ده ها هزار کلمات کلیدی را پیشنهاد می دهد.

این ابزار نه تنها باعث می شود که این فرایند بطور قابل توجهی سریع تر از انجام آن به صورت دستی باشد، بلکه در تجربه، به شما ایده های کلمات کلیدی را به مراتب بیشتر نسبت به انجام این روش قدیمی می دهد.

 به عنوان مثال، وقتی که من از کلمه کلیدی " organic dog food" استفاده کردم، آمازون به من پیشنهاد 8 ایده کلیدی را داد. این ابزار 49. برای نگه داشتن سازماندهی همه چیز، می توانید کلمات کلیدی را که برای شما در لیست قرار دارد را ذخیره کنید. 

قبل از خروج از آمازون، زمان استفاده از یکی دیگر از ویژگی های سایت است که معدنی برای کلمات کلیدی صفحه رتبه بندی است.

 دسته بندی های آمازون (و رقبا)

 به عنوان کسی که برای ده ها کسب و کار تجارت الکترونیک مشاوره می کند، متوجه می شوم که بسیاری از صاحبان سایت های تجارت الکترونیک صفحات دسته خود را در اطراف کلمات کلیدی تصادفی بهینه سازی می کنند.

مطمئنا، آنها در مورد آنچه مشتریان خود می توانند برای پیدا کردن محصولاتی که تحت آن دسته قرار می گیرند، فکر کنند. اما کلمات کلیدی که استفاده می کنند و به آن ها تمایل دارند، بگذارید فقط بگوییم ... کمتر ایده آل می باشند. این یک اشتباه بزرگ است.

در حالی که صفحات دسته ممکن است صفحات محصول را تغییر ندهند، هنوز هم فروش را تولید می کنند. بنابراین منطقی است که برخی از زمان ها را برای پیدا کردن کلمات کلیدی صفحات با دسته های عالی به کار ببریم. و بهترین راه برای انجام این کار چیست؟ 

نگاهی به دسته های رقباییی که قبلا استفاده کرده اند بیاندازید! 

اگر شما در برابر آمازون رقابت می کنید، روی دکمه "Shop by Department" را در بالای صفحه اصلی حرکت دهید که دسته بندی های اصلی آمازون را فهرست می کند.

اینها همه برای سایت شما خیلی گسترده هستند. بنابراین در کنار هر آن چیزی که احساس می کنید منطقی است، بروید تا بتوانید زیر شاخه های گروه را مشاهده کنید:

حال در اینباره صحبت می کنیم. همچنین می توانید بر " Full Store Directory (فروشگاه دایرکتوری آمازون)" کلیک کنید.

اینکار به شما تمام بخش های آمازون (و زیر شاخه ها) را در یک صفحه نشان می دهد.

اکنون وقت آن رسیده تا از طریق لیست کامل کاوش کنید و کلمات کلیدی متمرکز بر محتوا را پیدا کنید که با آنچه که سایت شما به فروش می رسد، متناسب باشد. به عنوان مثال، بگذارید بگوییم سایت شما غذای سالم سگ را به فروش می رساند. 

شما بر روی " Pet suppliesلوازم حیوان خانگی" کلیک کنید:

سپس بر روی "dog(سگ)" کلیک کنید.

سپس "food(غذا)" را از لیست انتخاب کنید:

آمازون به شما کلمات کلیدی که آنها برای توصیف دسته های مربوط به غذای سگ خود در نوار کناری استفاده می کنند را نشان می دهد:

این همه کلمات کلیدی در نظر گرفتن استفاده از صفحات دسته بندی تجارت الکترونیک سگ شما است. 

ترفند:

اگر دسته بندی شما به نوعی منحصر به فرد باشد، مطمئن شوید که این ویژگی منحصر به فرد را در کلمه کلیدی صفحه دسته بندی خود درج کنید. به عنوان مثال، شما می توانید کلمه کلیدی "آمازون" کلمه "غذای سگ خشک" را به "غذای سگ خشک سالم" یا "غذای سگ خشک ارگانیک" تبدیل کنید. این کلمات کلیدی کم اهمیت تر و هدفمندتر از آنچه مشتری هدف شما در Google جستجو می کند، می باشد. 

آمازون یک منبع عالی برای پیدا کردن کلمات کلیدی صفحه دسته بندی است. اما از تنها مکانی که می توانید کلمات کلیدی صفحه دسته بندی را پیدا کنید که مشتریان هر روز آن را جستجو می کنند دور است. به همین دلیل توصیه می کنم نگاهی به کلمات کلیدی که رقبای صنعت شما برای توصیف دسته های خود استفاده می کنند بیاندازید. 

بنابراین اگر سایت تجارت الکترونیک شما هدفون هایی با کیفیت بالا را به فروش می رساند، به Headphone.com سر بزنید. و درست مثل آمازون، به اصطلاحات مورد استفاده برای توصیف صفحات دسته بندی آن ها نگاه کنید:

و آن ها را به لیستتان اضافه کنید.

ویکیپدیا 

ویکیپدیا یکی از سایت های مورد علاقه تمام وقت من برای پیدا کردن کلید واژه برای صفحات محصول و دسته است. به همین دلیل: درست مانند صفحات دسته بندی در سایت های رقیب تجارت الکترونیک، ویکیپدیا موضوعات را با کلمات کلیدی و دسته بندی ها سازماندهی می کند. به عبارت دیگر: آنها کار سختی را برای سازماندهی چیزها انجام داده اند! 

بیایید به مثال نگاه کنیم تا ببینیم چگونه می توان برای تحقیق کلمات کلیدی تجارت الکترونیک به ویکیپدیا رفت. ابتدا یک کلمه کلیدی را وارد کنید که یک محصول یا دسته بندی سایت شما را به فروش می رساند:

سپس ورودی ویکیپدیا را برای کلمات و عباراتی که برای محصولات در سایت شما قابل استفاده است، اسکن کنید:

علاوه بر اسکن کردن مقاله، به محتویات جعبه نگاه کنید. این گاهی اوقات می تواند کلمات کلیدی عالی برای صفحات دسته بندی داشته باشد.

هنگامی که پیشنهادات کلمات کلیدی ویکیپدیا را خسته کرده اید، وقت آن است که به یکی از ابزارهای تحقیقاتی مورد علاقۀ من علاقه مند شوید: SEMRush.

SEMRush 

اگر استراتژی هایی را که تا کنون مشخص کرده اید، اجرا کنید، باید یک فهرست دلخواه از ایده های کلیدی داشته باشید. اما اگر بودجه داشته باشید، به شدت توصیه می کنم که SEMRush را امتحان کنید زیرا اغلب کلمات کلیدی را می توانید پیدا کنید که برای پیدا کردن آن ها باید راه های سختی را پشت سر بگذرانید. به همین دلیل است که SEMRush ایده های کلیدی را ایجاد نمی کند.

در عوض، به شما کلمات کلیدی را که رقابت شما در حال حاضر برای رتبه بندی نیاز دارد را نشان می دهد. بیایید نگاه کنیم که چگونه صاحبان سایت های تجارت الکترونیک می توانند از این ابزار برای پیدا کردن کلمات کلیدی متمرکز بر تجارت الکترونیک استفاده کنند. ابتدا یک رقیب را به فیلد جستجوی SEMRush وارد کنید:

سپس " organic research" را از نوار کناری انتخاب کنید:pictureاین کار به شما تمام کلمات کلیدی را که رقیب شما در آن رتبه بندی می کند، نشان می دهد:

می توانید به آن معدن طلا بگویید؟ اگر می خواهید هر کلمه کلیدی را از SEMRush فشار دهید، دکمه " competitors " را در نوار کناری فشار دهید:

SEMRush به شما سایت هایی را که شبیه به سایتی است که وارد کرده اید نشان می دهد.

 این رقابت را با رقبایی که فقط پیدا کرده اید تکرار کنید.

این کلیدواژه هاباید برای شما تا سال 2025 کافی باشند.

 

Google Keyword Planner

 آخرین، اما نه کم ترین "Google Keyword Planner ". گرچه GKP برای تحقیقات کلیدی ضروری است، اما در تولید ایده های منحصر به فرد کلمات کلیدی بسیار خوب نیست. به عنوان مثال اگر شما یک صفحه دسته بندی بالقوه کلمه کلیدی مانند کلمه " organic dog food غذای سگ ارگانیک" به GKP وارد کنید، آن تغییرات فوق العاده نزدیک این اصطلاح را از بین می برد:

گفتم، اگر شما برخی از حفاری ها را انجام دهید، می توانید برخی از جواهرات که تنوع مستقیم از کلمه کلیدی شما را در بر دارند به دست آورید. 

ترفند:

قبل از کلیک روی تب "Ideas Keyword"، به کلمات کلیدی ذکر شده در زیر " Ad group ideas (ایده های گروه تبلیغاتی)" نگاه کنید. این برگه می تواند شامل کلمات کلیدی منحصر بفرد باشد که ممکن است در برگه "ایده های کلمات کلیدی" ظاهر نشود. 

از آنجا که برنامه ریزان کلمات کلیدی Google کلمات کلیدی منحصر به فرد ایجاد نمی کند، توصیه می کنم از GKP به طور عمده برای بررسی حجم جستجو و قصد تجاری استفاده کنید. که ما را به گام بعدی هدایت می کند ... 

چگونه کلمات کلیدی برای محصولات تجارت الکترونیک و صفحات دسته بندی را انتخاب کنید 

حالا که شما یک لیست از کلمات کلیدی بالقوه را در دست دارید، احتمالا تعجب می کنید: چطور می توانم کلمات کلیدی را انتخاب کنم؟ جواب؟ از این فهرست 4 مرحله ای برای شناسایی بهترین کلمات کلیدی کمپین SEO خود استفاده کنید. 

 مرحله 1: حجم جستجو

 این (تا حد زیادی) مهمترین معیار در هنگام ارزیابی یک عبارت جستجو است. اگر هیچ کس برای این کلیدواژه جستجو نمی کند، واقعا مهم نیست که چگونه صفحه اول آن را تبدیل می کند یا اینکه چگونه رقابت صفحه اول گوگل را رقابتی می کنند. گفتم هیچ راهی برای من نیست که توصیه های حجم جستجوی خاصی را ارائه دهم. در برخی از صنایع، 100 جستجو در هر ماه تعداد زیادی است. در دیگران، 10،000 جستجو ماهانه هیچ چیز نیست. 

همانطور که وقت خود را صرف جستجو برای جستجوی کلمات کلیدی در لیست خود می کنید، شروع به درک آنچه که یک عبارت جستجوی "حجم بالا" و "کم حجم" را در صنعت خود میبینید را خواهید داشت. برای پیدا کردن حجم جستجو برای یک کلمه کلیدی معین، فقط آن را بر عهده GKP بگذارید.

شما تعدادی از جستجو ها را در ستون " Avg. monthly searches (میانگین جستجو ماهانه) " خواهید دید.

 ترفند:

برخی از کلمات کلیدی تنوع زیاد فصلی دارند. البته، در ماه دسامبر، در ماه ژوئن، جستجوهای بیشتری برای "ژاکت کریسمس زشت" انجام خواهد گرفت. اما موارد دیگر غیر فصلی است که در طول سال ها دارای قله ها و دره ها هستند. به عنوان مثال، کلمه کلیدی "مارک های خوراک سگ ارگانیک" در ماه اکتبر نسبت به ماه نوامبر 2.5 برابر بیشتر جستجو می کند.

چرا؟ چه کسی می داند اما این مهم است که شما به عنوان کلمات کلیدی برای سایت تجارت الکترونیک خود را انتخاب کنید زیرا این نوسانات می تواند به طور مستقیم بر خط پایین شما تأثیر بگذارد.به سرعت مشاهده کنید که چگونه حجم جستجو در طول سال تغییر می کند، روی نماد نمودار کمی در کنار هر کلمه کلیدی موجود در GKP حرکت کنید. و به شما یک نمودار را با اطلاعات حجم جستجوی ماه به ماه نشان می دهد.

مرحله 2: کلمات کلیدی مناسب محصول 

این یکی گسترده است بگذارید بگوییم شما کلید واژه ای پیدا می کنید که تعداد زیادی جستجو انجام می شود. باید برنده باشد؟ خوب ... نه واقعا به این دلیل که کلمه کلیدی ممکن است با آنچه که سایت شما به فروش می رساند مناسب نباشد. اگر کلمات کلیدی که انتخاب می کنید کمی کوچکتر از آنچه که برای فروش در سایت تجارت الکترونیک دارید مقایسه کنید، زمان زیادی برای تبدیل هر هرکدام برایتان وجود دارد. 

بنابراین قبل از اینکه به دو مرحله بعدی در این فرآیند حرکت کنید، دوبار کلیک کنید که کلیدواژه ای که در نظر دارید، با آنچه که شما می فروشید، مناسب است یا خیر. برای مثال می توان گفت سایت تجارت الکترونیک کیسه های چای سبز ژاپنی را به فروش می رساند. و شما به یک کلمه کلیدی مانند " matcha green tea powder(انواع پودر چای سبز)" می آیند.

حتی اگر شما پودر چای سبز (فقط کیسه های چای) را به فروش نرسانید، شما ممکن است قادر به ایجاد یک صفحه دسته بندی در اطراف این ایجاد کنید، جستجوگران را به این درک که سایت شما در واقع چه چیزی را می فروشد نمی رسانید. این کاملا امکان پذیر است اما این کار برای انجام مشکل است.

به همین دلیل توصیه می کنم که به دسته های دیگر محصول نروید، تا زمانی که کلمات کلیدی را که مشتریان هدف شما جستجو می کنند خسته کنید. حتی اگر کلمه کلیدی جستجوهای کمتری داشته باشد، توصیه می کنم یک کلمه کلیدی را انتخاب کنید که بیشتر کسب و کار شما را هدف قرار دهد، مانند " green tea online (چای سبز آنلاین)".

اکنون که شما یک لیست کلیدواژه دارید که مقدار مناسب جستجو را دریافت می کنید  و به خوبی با محصولات سایت خود در تجارت الکترونیک همخوانی دارد  وقت آن رسیده تا ببینیم آیا این جستجوگران احتمالا کارت اعتباری خود را خراب می کنند یا چیزی را که می فروشند خریداری می کنند.

مرحله3: هدف تجاری 

رتبه بندی # 1 برای کلمه کلیدی با حجم بالا؟ عالی. رتبه بندی # 1 برای کلمه کلیدی با حجم بالا که فقط توسط جستجوهای tire-kicker انجام می شود؟ خیلی عالی.

 بنابراین قبل از اینکه شما بر اساس یک کلمه کلیدی تصمیم بگیرید، یک ثانیه صبر کنید تا ببینید که آیا افرادی که از این کلمه کلیدی استفاده می کنند، آن هایی هستند که خرید می کنند ... خوشبختانه این کار با استفاده از برنامه ریز کلید واژه گوگل فوق العاده آسان است. ابتدا، امتیاز کلید واژه " Competition (رقابت)" را بررسی کنید.

" Competition " نشان می دهد که چگونه بسیاری از افراد در معرض این کلمه کلیدی در Google Adwords قرار می گیرند. به طور کلی، اگر بسیاری از افراد در معرض یک کلمه کلیدی قرار می گیرند، پول باید ساخته شود.

به همین دلیل، هنگامی که جستجوگرها برای تجارت الکترونیک می آیند، توصیه می کنم کلمات کلیدی رقابتی " medium (متوسط)" و " high (بالا)" را داشته باشید. همانطور که می بینید، متریک رقابت یک راه مفید برای دیدن این است که آیا افرادی که برای این کلیدواژه جستجو می کنند، تبدیل می شوند. اما مهمترین معیار " Suggested bid(قیمت پیشنهادی)"  است.

قیمت پیشنهادی نشانگر تمایل مردم در کلیک در Google Adwords می باشد. هنگامی که قصد اندازه گیری هدف تجاری را دارید هر چه پیشنهاد بالاتر باشد بهتر است. بدیهی است، کلمات کلیدی با قیمت پیشنهادات گران قیمت نیز در جستجوی گوگل برای رتبه بندی رقابتی تر است. اما ما در بخش بعدی آن را پوشش خواهیم داد. 

در حال حاضر، قیمت پیشنهادی برای کلمات کلیدی در لیست خود را بررسی کنید.

و توجه داشته باشید که چگونه کلمات و عبارات خاصی را نشان می دهد که "من آماده خرید هستم" تاثیر برآورد شده را تحت تاثیر قرار می دهد. همانطور که در بالا می بینید، کلید واژه " Japanese green tea (چای سبز ژاپنی)" یک قیمت پیشنهادی 1.19 دلاری دارد. 

به این دلیل است که بسیاری از افرادی که به دنبال کلمه کلیدی هستند احتمالا برای خرید آماده نیستند. آنها ممکن است تعریف را جستجو کنند. یا ممکن است درباره مزایای بهداشت چای سبز کنجکاو باشند. از سوی دیگر، یک کلمه مشابه مانند "خرید چای سبز آنلاین" دارای قیمت پیشنهاد 3 برابر بیشتر است.

در طرفی، این کلیدواژه به طور قابل توجهی کمتر جستجو می شود. به همین دلیل مهم است که هنگام بهینه سازی کلمات کلیدی برای جستجوگرها تجارت الکترونیک، باید تمام چهار عامل را در نظر بگیریم.

مرحله 4: رقابت 

در نهایت، زمان آن است که ببینیم که بودن در اولین صفحه Google چقدر سخت خواهد بود. در اینجا چگونگی آن وجود دارد: 

SEMRush " Keyword Difficulty " 

این متریک به شما چگونگی یک کلمه کلیدی مناسب برای رتبه بندی رقابتی را نشان می دهد. 

می توانید دشواری کلمات کلیدی را با وارد کردن کلید واژه به فیلد جستجو در SEMRush پیدا کنید...

... بر روی " Keyword Difficulty " در نوار کناری کلیک کنید...

و سپس به ستون "Difficulty %" نگاه کنید.pictureهر چه این تعداد بیشتر باشد، کلمه کلیدی رقابتی تر است که در جستجوی طبیعی رتبه بندی شود.

 هدف کلمه کلیدی و بهینه سازی صفحه 

در اینجا جایی است که شما صفحه اول Google را ارزیابی می کنید تا ببینید آیا 10 صفحه اول در اطراف این کلمه کلیدی بهینه شده اند یا خیر. اگر صفحات تنها به این کلمه کلیدی مرتبط باشند، گاهی اوقات آنها را با یک صفحه بسیار هدفمند بالا می برید (من دقیقا نحوه بهینه سازی صفحه شما را به زودی نشان می دهم). 

مثلا: اگر شما برای " bamboo cutting board with handle (تخته برش بامبویی با دسته)" جستجو کنید، متوجه خواهید شد که بیشتر صفحه اول در اطراف این جستجوی خاص بهینه سازی نشده اند:

اکثر افرادی که در Google جستجو می کنند، متعجب می شوند که" handle at کجاست؟" بنابراین اگر شما یکی از صفحات طبقه بندی تجارت الکترونیک خود را در اطراف کلمه کلیدی "تخته برش بامبو با دسته" بهینه سازی کنید، می توانید یک تصویر عالی از رقابت را ایجاد کنید. 

ترفند:

هدف دقیق کلمه کلیدی به اندازه قبل مهم نیست (به لطف Google Hummingbird). با این حال، اگر شما صفحه خود را در اطراف یک کلمه کلیدی خاص بهینه سازی کنید، هنوز هم به شما مرزی در مورد صفحاتی که به خوبی بهینه سازی نشده اند می دهد.اکنون شما لیستی از کلمات کلیدی که جستجو می کنید، دارای رقابت کمی هستند و به احتمال زیاد به خریداران تبدیل می شوند را دارید و حالا زمان تنظیم و بهینه سازی معماری سایت تجارت الکترونیک می باشد.

در صورتی که سوال و یا نظری دارید، از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

شما چه نظر و یا سوالی درباره این نوشته دارید؟

مبحث آموزشی

SEO فروشگاه های آنلاین

Learn E-commerce SEO

سرفصل ها

پرســیدن سؤال جدید

سؤال های تخصصی خود را از ما بپرسید

دنبال کردن تلگرام کانال سافت اسکیل

https://telegram.me/softskill_ir

عملیات کاربران

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

کلیک کنید و سوالات خود را از ما بپرسید
لطفا فرم سوال را پر کنید

سوال شما با موفقیت ثبت شد. برای اینکه بتوانیم به شما اطلاع رسانی کنیم، موارد زیر را وارد کنید:

لطفا چند لحظه منتظر بمانید ...