بخش های اصلی

بهینه سازی موتورهای جستجوگر

آموزش SEO – محتوا پادشاه است

اساساً محتوا چیزیه که در سایت میبینین: متن، گرافیک ها و حتی لینک به دیگر سایت ها. توجه داشته باشین که نباید بیش از حد از گرافیک استفاده کنین چون مورد پسند موتورهای جستجو نیستند. استفاده از گرافیک های سنگین باعث می شه که خصوصاً کاربرانی که اینترنت کندی دارن هنگام دانلود از سایت بیرون برن.

هزاران مقاله، کتاب و انجمن در مورد این که چطور کاری کنیم که وب سایت مورد پسند موتورهای جستجو بشه، وجود داره ولی در نهایت قاعده ای وجود داره که از بقیه مهم تره: محتوای منحصر به فرد، باکیفیت و کپی نشده در این مورد پادشاه است (مهم تره).

هر چه کیفیت محتوا بهتر باشه، وب سایت به رتبه بندی بالاتر، ترافیک و محبوبیت بیش تری دست پیدا می کنه. موتورهای جستجو در شاخص گذاری و نتایج جستجو، سایت های با کیفیت خوب را ترجیح میدن.

محتوای مرتبط، جدید و به موقع، برای جذب بازدیدکننده های سایت خیلی مهمه و کمک می کنه تا از طریق موتورهای جستجو ترافیک زیاد و همچنین مخاطبانی وفادار بدست بیارین.

محتوای منحصر به فرد، با کیفیت بالا

وقتی مردم برای یافتن اطلاعات مورد نظرشان از یک وب سایت دیدن می کنن، میخوان که ارائه ی منحصر به فردی از آن اطلاعات را ببینن. متریال ها یا مطالب منحصر به فرد شما چطورن؟ آیا منحصر به فرد بودن آن ها واضحه و طوریه که یافتن و درک آن ها راحتِه؟ بازدیدکننده ها محتوای منحصر به فرد و با کیفیت بالا میخوان. نه تنها صفحه ی اصلی بلکه تمام صفحه های لینک شده هم باید محتوایی مفید و قابل درک داشته باشن.

امروزه موتورهای جستجو خیلی هوشمند شدن و گرامر و عبارات را کاملاً درک می کنن. از این رو هنگام رتبه دادن به یک صفحه نسبت به صفحه ی دیگه، محتوای صفحه خیلی اهمیت داره.

موتورهای جستجو به سایت هایی که محتوایی رایگان، مشترک و تکراری دارن، پرچم قرمز میدن.

نوشتن (Copy Writing) محتوای سئو

نوشتن محتوای سئو (که به آن Seo Copy Writing هم گفته میشه)، فرآیند ادغام کلمه های کلیدی و عبارت اطلاعاتیِه که محتوای واقعی سایت را تشکیل میدن.

هنگام نوشتن محتوای صفحه وب نکته های زیر کمک می کنن تا محتوا را بهتر از بقیه بنویسین:

  • محتوا باید برای مخاطبان هدفمند و مشخصی تهیه شده باشه.
  • چگالی و تراکم کلمه های کلیدی براساس دستورالعمل های موتورهای جستجو رعایت شده باشه.
  • عنوان همیشه باید چشم نواز باشه و کاری کنه که بازدید کننده ها به خواندن آن تمایل پیدا کنن و بخوان بدانند که چه چیزی هایی در وب سایت شما ارائه شده.
  • از زبان گیج کننده، مبهم و پیچیده استفاده نکنین. برای قابل درک تر کردن محتوا از عبارت های کوتاه استفاده کنین.
  • صفحه های وب سایت را تا جای ممکن کوتاه نگه دارین.
  • محتوا را در صفحه های وب سازمان دهی و توزیع کنین.
  • محتوای صفحه ی وب را هم به پاراگراف های کوتاه تقسیم کنین.

دیگر مزایای داشتن محتوای خوب

فقط سئو نیست که باید به آن توجه کنین. فاکتورهای زیادی هستن که باعث محبوبیت سایت میشن.

  • اگه سایت چیز منحصر به فردی داشته باشه، مردم تمایل دارن که آن را به دوستانشان هم پیشنهاد بدن.
  • مدیران سایت ها تمایل خواهند داشت که در سایت هایشان لینکی به سایت شما قرار بدن.
  • بازدیدکننده های سایت به سایت شما اعتماد می کنن و منتظر محتواهای بعدی شما می مانند.
  • حتی اگه وب سایت شما در لیست نتایج موتور جستجو نمایش داده بشه، بازدید کننده ها فقط روی صفحه هایی کلیک می کنن که قطعه محتوایِ کوتاهِ نمایش داده شده ی آن ها به نظر منحصر به فرد تر و جالب تر بیاد.

نتیجه گیری

ایجاد، ویرایش و انتشار محتوای با کیفیت سخت و زمان برِه. ولی در نهایت قانون طلایی سئو اینه که محتوا پادشاه است. این امر بخاطر موتورهای جستجو نیست بلکه بخاطر بازدیدکننده های سایتِه. صفحه ای که مردم آن را می خوانن بهتر از صفحه ایِه که فقط ربات ها آن را می خوانن.

بنابراین، بعد از این که حسابی فکر کردین محتوا را بنویسین. محتوا، کلمه های کلیدی، متن لینک ها، و متاتگ های را به روز، منحصر به فرد و جذاب انتخاب کنین.

در صورتی که سوال و یا نظری دارید، از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

شما چه نظر و یا سوالی درباره این نوشته دارید؟

مبحث آموزشی

بهینه سازی موتورهای جستجوگر

Learn SEO

پرســیدن سؤال جدید

سؤال های تخصصی خود را از ما بپرسید

دنبال کردن تلگرام کانال سافت اسکیل

https://telegram.me/softskill_ir

عملیات کاربران

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد