بخش های اصلی

بهینه سازی موتورهای جستجوگر

آموزش SEO – روش نام گذاری فایل ها

یکی از ساده ترین روش های بهبود بهینه سازی موتور جستجو، توجه به روش نام گذاری فایل هاست. قبل از نوشتن این آموزش، تحقیقات زیادی روی نام-فایل ها انجام دادیم و دریافتیم که موتورهای جستجویی مثل گوگل، اهمیت زیادی به نام فایل ها میدن. باید باتوجه به چیزی که میخواین توی صفحه ی وب قرار بدین، نامی مرتبط، برای صفحه انتخاب کنین.

چند کلمه ی کلیدی در موتور جستجوی گوگل، جستجو کنین، با این کار نام فایل هایی که هایلایت شدن و حاوی کلمه های کلیدی وارد شده هستن را در نتایج خواهید دید. این کار ثابت میکنه که نام فایل باید کلمه های کلیدی مناسبی داشته باشه.

شیوه نام گذاری فایل

  • ترجیحاً نام فایل باید کوتاه و توصیفی باشه.
  • خوبه که همیشه برای نام فایل ها از کلمات کلیدی مشابه با عنوان صفحه استفاده کنیم.
  • از نام فایل هایی مثلِ htm یا job.htm استفاده نکنین چون این نام ها عمومی هستن. در نام فایل ها از نام واقعی خدمات تان استفاده کنین، مثل computer-repairing.htm.
  • در نام فایل ها از بیش تر از 4-3 کلمه استفاده نکنین.
  • کلمه های کلیدی را با خط فاصله از هم جدا کنین نه با زیرخط.
  • در صورت امکان از دو کلمه ی کلیدی استفاده کنین.

مثال نام فایل

در ادامه تعدادی نام فایل آورده شده که هم از دید کاربر و هم از لحاظ سئو ایده آل هستند.

 

slazenger-brand-balls.html
wimbledon-brand-balls.html
wilson-brand-balls.html

توجه کنین که کلمه های کلیدی با خط فاصله از هم جدا شدن نه با زیرخط. گوگل نام فایل های خوب را بصورت زیر میبینه:

seo-relevant-filename as seo relevant filename(good)

نام فایل هایی که زیرخط داشته باشن، آپشن خوبی نیستن.

seo_relevant_filename as seorelevantfilename (not good)

پسوند فایل

باید توجه کنین که .html, .htm, .php و هر پسوند دیگه ای کاری برای بازدیدکننده ها انجام نمیدن و برخی از کارهای مربوط به پیکربندی سرور را به درستی در سیستم بازدیدکننده ها offloading می کنن. در واقع، از بازدیدکننده های سایت میخواین که نحوه ی تولید صفحه را به وب سرور بگن نه این که کدام صفحه تولید بشه.

بسیاری از صاحبان سایت ها فکر می کنن استفاده از نام فایل ها بدون پسوند، ایده ی خوبیه. این کار ممکنه کمک کننده باشه، ولی درکل خیلی کمک زیادی نمی کنه.

نام زیردایرکتوریِ URL

از دید بهینه سازی موتور جستجو، نام زیردایرکتوریِ URL خیلی مهمِه. می توانید یک کلمه ی کلیدی را در موتورهای جستجو، جستجو کنین و ببینین که در نتایج جستجو هیچ نام زیر-دایرکتوری ای که مشابه با کلمه ی کلیدی باشه، وجود نخواهد داشت. ولی از دید کاربر باید یک نام زیردایرکتوری اختصاری داشته باشین.

نکات پایانی

قبل از نام گذاری فایل ها موارد زیر را در نظر داشته باشین:

  • نام فایل صفحه ی وب باید کوتاه، ساده، توصیفی و مرتبط با محتوای صفحه ی وب باشه.
  • در نام فایل ها حداکثر از 4-3 کلمه ی کلیدی استفاده کنین و آن ها را حتماً در عنوان صفحه هم بیارین.
  • کلمه های کلیدی را با خط فاصله از هم جدا کنین نه با زیرخط.
  • تا جایی که می توانید نام زیر-دایرکتوری را کوتاه انتخاب کنین.
  • حجم فایل را به کمتر از 101k محدود کنین چون گوگل هر چیزی بیش تر از این سایز را حذف می کنه.
در صورتی که سوال و یا نظری دارید، از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

شما چه نظر و یا سوالی درباره این نوشته دارید؟

مبحث آموزشی

بهینه سازی موتورهای جستجوگر

Learn SEO

پرســیدن سؤال جدید

سؤال های تخصصی خود را از ما بپرسید

دنبال کردن تلگرام کانال سافت اسکیل

https://telegram.me/softskill_ir

عملیات کاربران

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد