بخش های اصلی

بهینه سازی موتورهای جستجوگر

آموزش SEO - تکنیک ها و روش ها

تکنیک های سئو به دو دسته ی گسترده تقسیم میشن:

  • سئویِ کلاه سفید – تکنیک هایی که موتورهای جستجو بعنوان بخشی از یک طراحی خوب، آن ها را توصیه می کنن.
  • سئوی کلاه سیاه – تکنیک هایی که موتورهای جستجو آن ها را قبول ندارن و تأثیرات مثبت را کم می کنن. به این تکنیک ها spamdexing هم گفته میشه.

سئوی کلاه سفید

درصورتی که تاکتیک سئو از ویژگی های زیر پیروی کنه، به عنوان سئوی کلاه سفید شناخته میشه:

  • با دستورات موتور جستجو مطابقت داشته باشه.
  • هیچ گونه تقلبی در آن نباشه.
  • تضمین کنه که محتوایی که موتورهای جستجو آن را شاخص گذاری و رتبه بندی می کنن، همان محتواییه که کاربر خواهد دید.
  • تضمین کنه که محتوای صفحه ی وب برای کاربران ایجاد شده و نه فقط برای موتورهای جستجو.
  • خوب بودن کیفیت صفحه های وب را تضمین کنه.
  • تضمین کنه که محتوای صفحه های وب مفید و کارآمد هستند.

همیشه از تاکتیک های سئوی کلاه سفید استفاده کنین و هیچ وقت بازدیدکننده ها را فریب ندین. صادق باشین تا چیزهای بیش تری بدست بیارین.

سئوی کلاه سیاه یا Spamdexing

در صورتیکه تاکتیک سئو از ویژگی های زیر پیروی کنه، کلاه سیاه یا Spamdexing است:

  • تلاش برای بالا بردن رتبه هایی که مورد تأیید موتورهای جستجو نیستن و/یا حقه ای در کارشان است.
  • بردن کاربرها از صفحه ای که برای موتورهای جستجو ساخته شده به صفحه ای که کاربرپسندترِه.
  • بردن کاربرها به صفحه ای که با صفحه ی رتبه بندی شده توسط موتور جستجو، فرق می کنه.
  • دادن نسخه ای از صفحه به spiders/botsهای موتورهای جستجو و دادن نسخه ای متفاوت از صفحه به بازدید کننده ها. به این تاکتیک، تاکتیک سئویِ Cloaking  گفته میشه.
  • استفاده از متن پنهان یا مخفی یا متنی که هم رنگ پس زمینه باشه، استفاده از فونت خیلی کوچک یا پنهان کردن متن در کدهایِ HTMLای مثل sectionهای "بدون فریم".
  • تکرار کلمه های کلیدی در متاتگ ها (metatags) و استفاده از کلمه های کلیدی که به محتوای وب سایت ربطی ندارن. به این کلمه ها، metatag stuffing گفته میشه.
  • قرار دادن کلمه های کلیدی محاسبه شده در صفحه جهت افزایش تعداد کلمه های کلیدی، تنوع و تراکم صفحه. این کلمه های کلیدی، keyword stuffing نامیده میشن.
  • ایجاد صفحه های وب با کیفیت پایین که محتوای خیلی کمی دارن ولی پر از کلمه های کلیدی و عبارت های مشابه هستن. هب این صفحه های Doorway یا Gateway گفته میشه.
  • وب سایت های مشابه که توسط سایت های متفاوتی هاست میشن – تمام این سایت ها محتوای مفهومی یکسانی دارن ولی URLهایشان متفاوت است.
  • ایجاد یک کپی از یک سایت محبوب که به وب Crawler، محتو اهایی مشابه محتواهای سایت اصلی نشان میده ولی بازدیدکننده ها را به وب سایت های نامربوط یا مخرب می بره. به این صفحه ها، صفحه هایِ hijacking گفته میشه.

جهت بهبود رتبه بندی سایت، باید همیشه تاکتیک های کلاه سیاه بالا اجتناب کنین. موتورهای جستجو به اندازه ی کافی هوشمند هستند که مشخصه های بالا را در وب سایت ها تشخیص بدن و درنتیجه چیزی بدست نخواهید آورد.

در صورتی که سوال و یا نظری دارید، از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

شما چه نظر و یا سوالی درباره این نوشته دارید؟

مبحث آموزشی

بهینه سازی موتورهای جستجوگر

Learn SEO

پرســیدن سؤال جدید

سؤال های تخصصی خود را از ما بپرسید

دنبال کردن تلگرام کانال سافت اسکیل

https://telegram.me/softskill_ir

عملیات کاربران

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد