بخش های اصلی

بهینه سازی موتورهای جستجوگر

آموزش SEO – دامنه ی وب سایت

وقتی به انجام یک کسب و کار اینترنتی فک می کنین، اولین چیزی که به ذهن تان میرسه، نام دامنه ست. باید قبل از انتخاب نام دامنه، موارد زیر را در نظر بگیرین:

  • مخاطبان شما چه کسانی هستن؟
  • میخواین چه چیزی بفروشین به مخاطبان تان بفروشین. آیا یک آیتم قابل لمسه یا فقط محتوای متنیِه؟
  • کدام ویژگی کسب و کارتان باعث میشه که کسب و کار منحصر به فرد بشه یا با بقیه ی کسب و کارهای مشابه خودش فرق داشته باشه؟

بسیاری از مردم فکر می کنن وجود کلمه های کلیدی در دامنه مهمِه. کلمه های کلیدی داخل نام دامنه معمولا مهم هستن ولی معمولاً فقط زمانی که نام دامنه کوتاه، قابل حفظ کردن و بدون خط فاصله باشه می توان از آن ها استفاده کرد.

استفاده از کلمه های کلیدی در نام دامنه یک مزیت رقابتی خیلی بزرگ در برابر رقیب ها برای شما محسوب میشه. داشتن کلمه های کلیدی در نام دامنه ممکنِه نرخ-کلیک در لیست موتورهای جستجو و تبلیغات های پولی را افزایش داده و استفاده از کلمه های کلیدی در توصیفات کلمه های کلیدی لینک های درونی را آسان تر می کنه.

از خریدن نام های دامنه ی طولانی و گیج کننده اجتناب کنین. بسیاری از افراد کلمه های نام دامنه را با خط فاصله یا خط تیره از هم جدا می کنن. در گذشته برای رتبه بندی، خود نام دامنه یک فاکتور مهم به حساب می آمد ولی امروزه موتورهای جستجو ویژگی های پیشرفته ای دارن و دیگه نام دامنه برای آن ها فاکتور مهمی نیست.

نام دامنه بهتره دو یا سه کلمه باشه و طوری باشه که به خاطر سپردنش هم راحت باشه. برخی از وب سایت های برجسته، با استفاده کردن از کلمه های خودشان، کار برندینگ جالبی انجام دادن. برخی از این سایت ها عبارتند از eBay، Yahoo!، Expedia، Slashdot، Fark، Wikipedia، Google و ... .

نام دامنه باید طوری باشه که اگه یک بار پشت تلفن به کسی بگین، طرف مقابل نحوه ی هجی کردن آن را متوجه بشه و بتواند چیزی که می فروشین را هم حدس بزنه.

Guru Mantra

در پایان، باید به سؤال های زیر پاسخ بدین:

  •  چرا میخواین وب سایت بسازین؟
  •  چرا مردم باید به جای سایت های دیگه از سایت شما خرید کنن؟
  •  چه چیزی سایت شما را از بقیه متفاوت میکنه؟
  •  مخاطبان شما چه کسایی هستن و میخواین چه چیزی بفروشین؟
  • 5 تا 10 سایتی که فکر می کنین عالی هستن را لیست کنین و ببینین دلیل عالی بودن شان چیه.
  • 5 نام دامنه ی متفاوت ایجاد کنین. حداقل یکی از این نام ها بامزه باشه. این نام ها را به چند نفر بگین و ببنین کدام شان بهتر به خاطر سپرده میشن. در صورتی که این افراد ناشناس باشن بازخوردهای صادقانه تری دریافت می کنین.
  • نام دامنه ای که جذاب تر، قابل حفظ کردن، و مربوط به کسب و کارتان است را بخرین.
در صورتی که سوال و یا نظری دارید، از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد

شما چه نظر و یا سوالی درباره این نوشته دارید؟

مبحث آموزشی

بهینه سازی موتورهای جستجوگر

Learn SEO

پرســیدن سؤال جدید

سؤال های تخصصی خود را از ما بپرسید

دنبال کردن تلگرام کانال سافت اسکیل

https://telegram.me/softskill_ir

عملیات کاربران

خبـرنــامه

Newsletters

در خبــرنـامه سافت اسکیل عضو شویــد تا جدیدترین هـای سایت را بلافاصله در ایمیل خـود دریافت کنیـد